سی‌وهشتمین دوره نمایشگاه کتاب شارجه به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان عرب و سومین نمایشگاه کتاب بزرگ جهان، امروز(۳۰ اکتبر) در مرکز اکسبوی شارجه با مشارکت دو هزار انتشاراتی و حضور ۱۷۳ نویسنده از ۸۱ کشور مختلف افتتاح شد و به مدت ۱۰ روز به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

شعار سی‌و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب شارجه «کتابی را باز کنی... ذهن‌هایی را باز کن» انتخاب شده و مکزیک به عنوان مهمان ویژه در این دوره از نمایشگاه حضور دارد و نویسندگان شناخته‌شده و شخصیت‌های ادبی مطرح مکزیک نقش مهمی در نمایشگاه امسال خواهند داشت.

 سال گذشته ژاپن مهمان ویژه و «قصه حروف» به عنوان شعار نمایشگاه کتاب شارجه انتخاب شده بود.

از میان ۹۸۷ برنامه و رویداد فرهنگی مختلف اعم از جشن‌های امضای بیش از ۲۵۰ کتاب، ارائه نمایش‌های تئاتری و سینمایی، برنامه‌های آشپزی که امسال قرار است در طی روزهای نمایشگاه کتاب شارجه برگزار شود، ۴۰۹ برنامه صرفا به فعالیت‌های مخصوص کودکان اختصاص دارد که ۲۸ مهمان از ۱۳ کشور عربی و غیرعربی عهده‌دار و برگزارکننده آن خواهند بود تا با ارائه ترکیبی کامل از کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سرگرمی باعث تقویت دانش کودکان و استفاده‌ از تمام پتانسیل‌های نسل‌های آینده شوند.

نمایشگاه چاپ سه‌بعدی، آزمایشگاه میکاترونیک، نمایشگاه عکاسی مفهومی و دنیای عروسکی از مهم‌ترین رویدادهایی است که امسال برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه برگزار خواهد شد.

اورهان پاموک، نویسنده برنده نوبل ادبیات اهل ترکیه، استیو هاروی، نویسنده و هنرپیشه امریکایی، رابین شارما، نویسنده و سخنران انگیزشی اهل کانادا و نیز جوخه الحارثی نویسنده عمانی برنده بوکر از جمله مهمان‌های ویژه‌ای هستند که امسال برای اولین بار در این دوره از نمایشگاه کتاب شارجه شرکت خواهند کرد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه هر سال به مدت ۱۰ روز در کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود. این نمایشگاه نخستین بار در سال ۱۹۸۲ و تحت نظارت و حمایت دکتر شیخ سلطان بن محمد القاسمی، عضو ارشد کنسولگری امارات و حاکم شارجه برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.