به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، براساس شکایت نامه ای که "واتس آپ" در دادگاه سانفرانسیسکو تنظیم کرده است ، شرکت "ان.اس.او" متهم شده است تا راه هک دولتی را برای هدف گیری افراد متعددی در بیست کشور جهان تسهیل کرده است.

امارات متحده عربی ، بحرین و مکزیک تنها کشورهایی هستند که شرکت پیام رسان "واتس آپ" از آنها نام برده است. دستکم یکصد نفر از اعضای جوامع مدنی کشورها نیز در لیست افرادی هستند که تلفن همراه آنان مورد حمله قرار گرفته است.

بنابر اعلام واتس‌ اپ ، حمله هکرها متوجه سیستم ویدئوکال این پیام‌ رسان بوده است و مهاجمان از این طریق بدافزار جاسوسی را روی تلفن کاربران نصب می کردند.

«ان‌ اس‌ او» از جمله شرکت‌ های فعال در زمینه امنیت سایبری در اسرائیل است که اطلاعات برای مبارزه با تروریسم و دیگر جرائم را به دولت‌ها می‌فروشد. با این حال نهادهای حقوق بشری این شرکت را در زمره شرکت‌ های ناقض حریم خصوصی افراد برشمرده‌اند.

سازمان عفو بین‌ الملل که خود در گذشته هدف حملات سایبری با استفاده از نرم‌ افزارهای «ان‌ اس‌ او» قرار گرفته است پیش تر گفته بود شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد دولت‌ ها در سراسر جهان از نرم‌ افزارهای این شرکت برای زیرنظر گرفتن فعالان و روزنامه‌نگاران استفاده می‌کنند.

عفو بین‌ الملل همچنین شکایتی به دادگاهی در سرزمین های اشغالی تسلیم کرده است تا مجوز «ان‌.اس‌.او» که مقر آن در هرتزیلیا است، لغو شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.