اگر در مدت زمانی کوتاه، بیشتر از حد طبیعی غذا مصرف می‌کنید و احساس می‌کنید هیچ مقاومتی در مقابل این میل اجباری و زودگذر ندارید، احتمالا به اختلال پرخوری مبتلا هستید... برای تشخیص این بیماری مزمن، فرد باید حداقل یک ماه و یک روز در هفته، نشانه‌های پرخوری را داشته باشد. اختلال پرخوری در زنان شایع‌تر از مردان است و سن بروز آن دوران نوجوانی و در سنین 20 سالگی است. همچنین این اختلال در طبقه اختلالات روانی طبقه‌بندی شده و برای درمان نیاز به مداخله تخصصی و روانشناسی دارد.

«دیوانه غذا»، روایت خودنوشت کاترین هانسن از سال‌ها پرخوری و سپس مراحل درمان آن است. این کتاب در سه بخش تدوین شده که در بخش نخست نویسنده می‌گوید که چگونه پرخوری او هر سال بزرگتر شد. او در ادامه به نتایج روان‌درمانی‌های ناموفق و چگونگی غلبه بر پرخوری اشاره می‌کند.

در بخش دوم، هانسن توضیح می‌دهد که پرخوری او به چه دلیلی بوده و چگونه شروع شده است. اینکه چگونه توانسته خیلی سریع و کامل خود را درمان کند. جواب‌هایی که او دریافت کرد، خیلی شگفت‌انگیز و بسیار متفاوت‌تر از چیزی بود که در روان‌درمانی‌های یاد گرفته بود.

در بخش سوم، نویسنده به دلایل عدم موفقیت در درمان‌ها مانند اعتماد به نفس کم،‌ تصویر ضعیفی که از بدنش ساخته بود، مشکلاتی که همیشه با آن‌ها زندگی می‌کرد، می‌پردازد و در ادامه روش داشتن یک رژیم نرمال را توضیح می‌دهد. او همچنین در کتابش، به کسانی که پرخوری می‌کنند و اختلالات غذایی دارند، راه‌هایی را نشان می‌دهد.
 
کتاب «دیوانه غذا» در سال جاری با ترجمه غزاله لاری چاپ و روانه بازار نشر شده است.

نخستین چاپ کتاب «دیوانه غذا» در 276 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 56 هزار تومان از سوی انتشارات ارشدان راهی بازار نشر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.