سمانه نگاه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت فعالیت سامانه بارشی در منطقه به ویژه نواحی مرکزی و شرقی استان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارندگی در اکثر نقاط استان بودیم.

وی جیرنده با ۸ درجه سانتی گراد را کمترین و آستارا با ۲۲ درجه سانتی گراد را بیشترین دمای استان طی امروز دانست و افزود: بیشینه دمای هوای رشت نیز از ۱۷ درجه سانتی گراد فراتر نرفت و آسمان ابری و بارانی است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیشترین میزان بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته را مربوط به جیرنده و دیلمان با ۱۱ میلیمتر بارندگی دانست و گفت: بندرانزلی ۹ میلیمتر و رشت یک میلیمتر بارندگی داشته است.

نگاه، از تضعیف سامانه بارشی مستقر در منطقه طی امشب و فردا خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار کاهش ابر و افزایش نسبی دما برای فردا داریم، اما این شرایط موقتی است.

وی با بیان اینکه از روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می شود، تصریح کرد: شرایط برای افزایش ابر، بارندگی، وزش باد و رعد و برق فراهم خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: بارش های پایان هفته در برخی از نقاط استان شدید بوده و منجر به آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها می شود لذا توصیه می کنیم مردم از استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، حداکثر ارتفاع موج دریا برای فردا نیم متر خواهد بود و شرایط برای دریانوردی فراهم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.