خبرگزاری DPA گزارش داد، ارتش فیلیپین کشته شدن ابوبکر بغدادی، رهبر داعش در سوریه در نتیجه حمله آمریکا را ستود و آن را ضربه‌ای جدی برای پیکره سازمان‌های تروریستی در سراسر جهان توصیف کرد.

ارتش فیلیپین همچنین وعده داد که به مقابله با عملیات تروریستی در این کشور ادامه می‌دهد که اکثرا در منطقه جنوبی این کشور یعنی میندانائو اتفاق می‌افتد.

سخنگوی ارتش فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما انتظار داریم که مرگ بغدادی تاثیری منفی بر رهبری تروریست‌ها در بخش‌های مختلف جهان بگذارد.

وی ادامه داد: نیروهای ما در خطوط مقدم همچنان در حالت هشدار و آماده باش برای خنثی کردن حملات احتمالی از سوی تروریست‌ها قرار دارند.

این مقام مسؤول ارتش فیلیپین همچنین با تاکید به مردم برای هوشیار بودن گفت، از مردم می‌خواهیم تا اقدامات و فعالیت‌های مشکوک را گزارش دهند و به نیروهای امنیت کمک کنند تا داعش و گروه‌های تروریستی را در کشور ریشه‌کن کنیم.

در سال ۲۰۱۷، ارتش فیلیپین صدها تن از نیروهای مرتبط با داعش را که به شهر ماراوی حمله کرده و آن برای مدت پنج ماه به تصرف خود درآورده بودند، بیرون کرد که در نتیجه این حملات بیش از ۱۲۰۰ تن از جمله غیرنظامیان کشته شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.