شبکه خبری الجزیره به نقل از رویترز نوشت که یک مقام آمریکایی به این خبرگزاری گفته، عملیات برای کشتن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش از پایگاهی در غرب عراق صورت گرفته است.

بر اساس این ادعا، حمله از یک پایگاه هوایی در غرب عراق صورت پذیرفته است. مقامات عراقی هنوز واکنشی رسمی به این خبر نشان نداده‌اند.

پیش‌تر، ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که سازمان اطلاعات این کشور محل اختفای سرکرده داعش را شناسایی کرده و به نیروهای آمریکایی اطلاع داده بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه رسما مدعی شد که نیروهای نظامی این کشور در یک عملیات ویژه در شمال غرب سوریه موفق به کشتن سرکرده گروه تروریستی داعش شده‌اند. او در این ادعا گفت که البغدادی سرانجام خود را در یک تونل منفجر کرده و به همراه سه پرش، همچون سگی بُزدل جان داده است.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه که ترامپ در جریان سخنان خود از این کشور به‌خاطر همکاری در کشتن البغدادی تقدیر کرد، در صحت اطلاعات مربوط به مرگ سرکرده گروه تروریستی داعش ابراز تردید کرده است.

خبر کشته شدن البغدادی برای اولین بار صبح روز یکشنبه به وقت تهران توسط نشریه آمریکایی نیوزویک اعلام شده بود. نیوزویک محل کشته شدن البغدادی را استان ادلب سوریه عنوان کرده که محل نفوذ گروه تروریستی داعش نبوده و تحت سیطره تروریست‌های وابسته به القاعده است.

ترامپ در حالی با افتخار از کشتن البغدادی سخن گفت که در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ خود اذعان کرده بود مقامات وقت آمریکا بنیان‌گذاران گروه تروریستی داعش بوده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.