سازمان مبارزه با تروریسم عراق، یکشنبه از انتشار نیروهای این سرویس در خیابان‌های بغداد به دستور نخست‌وزیر برای حفاظت از تاسیسات دولتی خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری عراقی «دجله»، در بیانیه سازمان مبارزه با تروریسم آمده است که به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان مبارزه با تروریسم، شماری از نیروها در برخی مناطق بغداد برای حفاظت از نهادهای دولتی و زیرساخت‌های حیاتی پایتخت، مستقر شده‌اند تا مانع حمله  برخی طرف‌ها که ممکن است از مشغول بودن نیروهای امنیتی به حفاظت از تظاهرات‌کنندگان سوء‌استفاده کنند و به این نهادها آسیب وارد کنند، شوند.

معترضان عراقی از ظهر جمعه گذشته (۲۵ اکتبر)، دومین دور از تظاهرات خود در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز کرده‌اند. درگیری معترضان با نیروهای امنیتی در برخی از شهرهای عراق مقامات عراقی را مجبور به وضع مقررات منع آمد و شد در چند استان کرده است. 

از سوی دیگر «سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق روز شنبه با رد هرگونه مسئولیت دستگاه امنیتی این کشور در قتل تظاهرات‌کنندگان در جریان اعتراضات روز جمعه گفت که «تیراندازی به سوی تظاهرات‌کنندگان در جریان اعتراضات مسالمت آمیز، هیچ سودی برای دولت عراق ندارد و به دستگاه امنیتی عراق دستور داده شد که از گلوله علیه معترضان استفاده نکند».

 نخست وزیر عراق نیز دیشب (۲۶ اکتبر) با فرماندهان سرویس‌های امنیتی و پلیس این کشور به منظور بررسی اوضاع در بغداد و سایر استان‌ها دیدار و بر ضرورت همکاری با شهروندان برای حفظ ثبات عراق تاکید کرد.

در این نشست امنیتی، اوضاع در بغداد و استان‌ها و همچنین راه‌هایی برای تقویت امنیت و ثبات با همکاری شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.