پایگاه خبری میدل ایست آی روز شنبه به نقل از روزنامه عکاظ عربستان نوشت: دولت حریری در ۴۸ ساعت آینده استعفا خواهد داد، خبری که به نظر می رسد با هدف تحت فشار قرار دادن الحریری برای کناره گیری و در نهایت انحلال دولت صورت می گیرد.

روزنامه سعودی وابسته به دربار حکومتی عربستان در حالی این ادعا را مطرح می کند که اوضاع داخلی لبنان خلاف ادعاهای این چنینی را طی می کند. سعد الحریری دیشب در دیدار با میشل عون رییس جمهوری لبنان پیشنهاد تشکیل دولت جدید به معنی بازنگری در وزرای کابینه را مطرح کرد.

برخی احزاب لبنانی خواهان انجام اصلاحاتی در ساختار سیاسی و اقتصادی شده اند، اما برخی از چهره های سیاسی مانند سمیر جعجع رهبر حزب "نیروهای لبنانی" از همان ابتدا همسو با عربستان ، با استعفای وزیران خود سعی در سقوط دولت داشتند.

اکنون با توجه به شرایط فعلی لبنان، عربستان با فضا سازی قصد ملتهب نگه داشتن اوضاع داخلی و تضعیف یکپارچگی لبنان را دارد. سعودی ها پیش از این در شبکه های اجتماعی و خصوصا توئیتر نیز به دنبال تاثیرگذاری در اعتراضات لبنان بودند. گزارش های هفته گذشته رسانه های لبنانی نشان می دهد که کاربران سعودی در فضای مجازی اقداماتی را برای تخریب چهره سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان انجام داده اند.

سعودی ها تلاش دارند با ایجاد شکاف بین جریان های سیاسی لبنان به دنبال شکل دهی تنش در فضای مسالمت آمیز اعتراضات این کشور و در نهایت سقوط دولت لبنان هستند.

اعتراضات مردم لبنان به اوضاع معیشتی و اقتصادی از اوایل مهر ماه آغاز شد و تا کنون در برخی از شهرهای این کشور ادامه دارد. یکی از عواملی که منجر به شروع اعتراضات در لبنان شد، اعمال مالیات برای استفاده از تماس های شبکه اجتماعی "واتس اپ" بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.