در همین رابطه باید بدانیم که 

ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم چیست ؟

در راستای عمل به این قانون چه کمکی از مجموعه های حسابداری بر می آید ؟ و نهایتاً

تراز ارقام آرین به عنوان یکی از همین شرکت ها چه خدمت ویژه ای به کارفرمایان خود ارائه می دهد ؟

ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم

چنانچه در فضای مجازی ، پورتال های وابسته به سازمان امور مالیاتی ، جراید یا نشریات تخصصی منتسب به این نهاد به دنبال محتوای ماده ۱۱۰ قانون مذکور بگردید ، با نص رسمی و خشکی مواجه خواهید شد که همه آن ها مشابه دیگری بوده و شاید به درستی معنای آن را درک نکنید . در همین رابطه بر آن شدیم تا با زبانی ساده تر این قانون را برای مخاطبین خود شرح دهیم .

طبق این قانون ، همه شرکت هایی که ملزم به پرداخت مالیات هستند موظفند که نهایتاً تا ۴ ماه پس از اتمام سال مالیاتی خود اظهارنامه ، تراز نامه یا گزارشی از سود و زیان خود ، دفاتر ، اسناد و مدارک مرتبط با این گزارش به انضمام نام ، نشان ، سِمَت و میزان سود و سهام هریک از افراد ذینفع را به اداره مربوطه ارائه دهند . بدیهیست که عدم انجام چنین کاری از دید اداره مالیات به معنای کتمان عمدی اطلاعات تلقی شده و سازمان مورد نظر خود را در شرایطی می بیند که علی الرأس کردن مؤدی را تنها راه حصول سهم خود (سهم کشور) از درآمدهای این مجموعه می داند .

 لازم به توضیح اضافه نیست که علی الرأس شدن نیز به معنای تعیین مبلغ مالیات از سوی اداره مذکور بوده و معمولاً این رقم بیشتر از حد معمول و استاندارد ، قابل تعدیل نمی باشد .

در ادامه گفتنیست که پس از انجام یکباره این عمل ، در صورتی که تغییراتی در اساسنامه شرکت ، اعضا ، سهامداران و سایر عوامل موثر در گزارش فوق حادث نشود ، ارسال همه ساله آن ها لازم نبوده و تنها اطلاعات مالی و گزارشات مرتبط با آن به دست سازمان ذیصلاح می رسد .

مالیات و شرکت های حسابداری

پس از آشنایی با قانون ۱۱۰ مالیات های مستقیم که اساس عرضه اظهارنامه های ارزش افزوده و عملکرد می باشد ، این سوال پیش می آید که چه شخص یا دپارتمانی وظیفه گردآوری این اطلاعات در یک مجموعه را بر عهده دارد ؟ چه کسی صلاحیت رسیدگی توامان حساب های شرکت و امور مالیاتی آن را دارد ؟ آیا یک کارمند ساده به صرف بر عهده گرفتن این وظیفه خطیر ، می تواند آن را به سرانجام برساند ؟ 

در پاسخ به این سوالات باید گفت که تنها این شرکت حسابداری هست که به دلیل تسلّط به اصطلاحات و مبانی حسابداری و مالیات می توانند از یک سو گزارشات را به نحوی حقیقی و منصفانه تنظیم کرده و از سویی دیگر ، در صورت نیاز از اظهارات خود در اداره مالیات دفاع کنند ؛ لذا بهره گیری از این افراد برای هر شخصیت حقیقی و حقوقی که به امور مالی و مالیاتی خود اهمیت می دهد واجب است .

چرا تراز ارقام آرین ؟

با توجه به توضیحات فوق ، انجام این امور تنها از عهده حسابداران برمی آید ! اما نکته ای که بدان اشاره نشد اهمیت انجام کارها به صورت گروهی و استفاده از خرد جمعی کارشناسان می باشد .

در مجموعه موسسه حسابداری تراز ارقام آرین ، وجود کارشناسانی با مجموع نیم قرن سابقه امور حسابرسی ، حسابداری ، دفاع و مشاوره مالی سبب شده است تا در صورت قرار گرفتن کار در تنگناهای اداری ، استفاده از تجربه و توانایی های دیگر اعضای گروه این مشکل را حل کرده و از آن گذشته به دلیل به روزرسانی پیوسته اطلاعات ، بند ها و تبصره هایی که در این راه مصوب می شوند مانع از پیشرفت کار (به دلیل ناآگاهی و قرارگیری در شرایطی پیش بینی نشده ) نشود و لازم به ذکر است که سئو موسسه فوق را شرکت سئویاب انجام داده است که دارای توانایی بالایی در بهینه سازی سایت است.

از این گذشته وجود لایه های مختلف و سلسله مراتبی که در مجموعه پیش روی قرار دارد سبب شده است تا امور کارفرمایان به جای وابستگی به شخصی خاص ، به یک زنجیره متصل باشد ؛ بدین معنا که وجود یا فقدان فردی خاص صدمه ای به روند انجام کارها نزده و در حقیقت این شاکله تراز ارقام آرین است که به صورت حضوری یا دورکاری کار شما را انجام می دهد . بدیهیست که دورکاری و برون سپاری به کوچک شدن هسته اصلی شرکت شما، اشغال فضایی کمتر و حذف پرداخت حقوقی ثابت به یک کارمند دائمی نیز منتج می شود که این امر نیز مزایای ویژه خود را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.