به گزارش پایگاه خبری «العهد» شیخ البغدادی امروز پنجشنبه در نشستی که در مقر جمعیت امام صادق (ع) در شهرک «انصار» در جنوب لبنان برگزار شد،  اظهار داشت: ما همواره مردم را به مقابله با فاسدان و مشارکت در تحقق این هدف و نیز تکمیل اصلاحات فراخوانده ایم.

وی گفت: امروز باید بین تکاپوی مردمی که خواسته ما نیز بوده و به دنبال کمک به آن هستیم و بین تحرکات مشکوک که نه به دنبال مبارزه با فساد هستند نه تحقق اصلاحات، تفاوت قائل شد زیرا این گروه خود در طول چند دهه بخش اصلی فساد بوده اند و اکنون به دنبال موج سواری بر تکاپوی پاک، صادقانه و مظلومانه مردم هستند تا از این طریق کشور را به سمت هرج و مرج سوق دهند و این چیزی است که از مردم می خواهیم نسبت به آن هوشیار باشند و اجازه ندهند خستگی و زحمتی که متحمل شده اند، به هدر رود .

البغدادی ادامه داد: ما از تکاپوی کنونی مردم برای تکمیل اصلاحاتی که آغاز کرده ایم، استفاده خواهیم کرد و در عین حال در کمین کسانی که به دنبال فتنه انگیزی و شر برای لبنان هستند، نشسته ایم و به آنان می گویم نمی توانید در عزم و اراده ما خللی وارد کرده و این تکاپوی صادقانه را که بیانگر خواسته های مشروع و برحق است،  منحرف کنید .

تظاهرات اعتراض  آمیز لبنانی ها یک هفته پیش در اعتراض به مشکلات اقتصادی و معیشتی آغاز شد و همچنان در بیروت و بسیاری شهرهای دیگر از جمله طرابلس در شمال و صور، صیدا و نبطیه در جنوب ادامه دارد. در این فاصله «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان یک طرح اصلاحات اقتصادی ارائه کرد که به تصویب دولت رسید.

رئیس جمهور لبنان نیز امروز در سخنرانی خود بر لزوم مبارزه با فساد، بازنگری در دولت و حل مشکلات از طریق گفت و گو تاکید کرد.

آخرین گزارش ها حکایت از آرامش نسبی در شهرهای مختلف لبنان و فروکش کردن اعتراض ها دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.