به گزارش روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، "آنگرت کرامپ-کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان جزئیات بیشتری درباره طرح خود برای تشکیل منطقه امن بین‌المللی در مرزهای بین ترکیه و سوریه را اعلام کرد.

به درخواست وی یک منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه باید بر مبنای یک تصمیم شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ شود.

به گفته وی این منطقه امنیتی را می توان به بخش هایی تقسیم کرد که آلمان مسئولیت یکی از این بخش ها را بر عهده می گیرد. وی با تاکید بر اینکه تمدید آتش بس در شمال سوریه مسئله را حل نمی کند گفت: بنابراین پیشنهاد وی در این باره منسوخ نشده است.

وزیر دفاع آلمان پیشنهاد خود را در کمیسیون دفاعی پارلمان آلمان شرح داده و به جزئیات طرح مد نظر خود پرداخت. وی این عملیات را تحت رهبری سازمان ملل ایده آل دانست.

وی تاکید کرد که این ماموریت باید احزاب درگیر را از هم جدا کند. بر یک آتش بس نظارت کند، تصویری از شرایط و اوضاع را ارائه دهد و تحلف از قوانین منطقه را مورد رسیدگی قرار دهد. به گفته وی این امر به مهارت رهبری، شفاف سازی، امکان تحرکات در هوا و زمین و یک زنجیره نجات و امداد برای مصدومان و همچنین تدارکات نیاز دارد.

کارن بائر قرار است در دیدار آِینده وزرای دفاع ناتو در بروکسل درباره این طرح خود صحبت کند. وی این مسئله که روسیه هم دراین طرح مشارکت داده شود را مهم ارزیابی کرد.

 با این همه "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان به این ایده وزیر دفاع انتقاد وارد کرده و گفته است: "آنگرت کرامپ- کارن بائر"، این پیشنهاد خود را در یک نقطه زمانی غلطی ارائه داده است.

وی با نگاهی به توافق روسای جمهور ترکیه و روسیه برای انجام گشت های مشترک در شمال سوریه و تمدید آتش بس ضمن تمجید این توافق گفت: شاید هوشمندانه این بود که وزیر دفاع آلمان منتظر نتیجه این دیدار می ماند تا ما بر این مبنا تصمیم بگیریم که چگونه باید به این روند ادامه دهیم.

مرکل هم اعلام کرده است که در دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره پیشنهاد "کارن بائر" صحبت خواهد کرد.

"آنگرت کرامپ- کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان خواستار ایجاد یک منطقه امنیتی با نظارت بین‌المللی در منطقه مرزی بین ترکیه و سوریه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.