علی لاریجانی در دیدار با مدیرعامل و معاونان سازمان بیمه سلامت که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، گفت: موضوع بیمه سلامت هم در قانون اساسی و برنامه توسعه مورد توجه قرار گرفته و هم در فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی بر آن تأکید شده و این موضوع در همه شرایط از مولفه‌های حکمرانی خوب است.

وی با اشاره به منابع مالی بیمه سلامت، افزود: روش کنونی در کشور این است که پول را با اعمال شاقه به مردم می‌دهیم که هم مردم را آزرده می‌کند و هم اثر کار مسئولان را خراب خواهد کرد در حالی که بودجه دستگاه‌ها باید به موقع پرداخت شود.

رئیس مجلس درباره تأمین اعتبارات بیمه سلامت، اظهار داشت: از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌خواهم برای چگونگی تأمین اعتبارات این سازمان در سال آینده راهکاری پیدا کند؛ مثلاً شاید استفاده از بخش یارانه‌ها بتواند این خلاء را جبران کند.

لاریجانی تأکید کرد: تغییراتی در موضوع نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در حال انجام است و می‌توان بخشی از اعتبارات بیمه سلامت را در آنجا منظور کرد که این کار در صورتی که راهکارهای کارشناسی آن اتخاذ شود، برای مردم توجیه خواهد داشت.

وی هوشمندسازی بیمه را موضوع مهمی توصیف کرد که باید در کل کشور انجام شود و گفت: هر چقدر این کار زودتر انجام شود آرامش بیشتری به مردم خواهد داد و دستگاه‌های مرتبط باید در این زمینه همراهی کنند.

رئیس مجلس به مدیران سازمان بیمه سلامت پیشنهاد داد راهکارهای خود برای حل مشکلات را ارائه دهند تا در مجلس یا جلسه سران قوا مورد بررسی قرار گیرد و گفت: بحث پوشش بیمه به دلیل نیاز و اهمیت آن برای مردم باید هر چه سریعتر انجام شود.

لاریجانی در ادامه بر لزوم آموزش پزشکان و تعریف مشوق‌های لازم برای آنها به منظور پیوستن به سیستم الکترونیکی بیمه تأکید کرد و افزود: می‌توانید در پیشبرد اهداف خود سازمان نظام پزشکی را نیز همراه کنید زیرا پزشکان که از طبقه نخبگان جامعه هستند، با موضوعاتی که به منفعت ملی مربوط است، به راحتی همراهی می‌کنند.

وی خواستار اصلاح همپوشانی بیمه‌ها شد و تأکید کرد: اگر بیمه سلامت به درستی انجام شود حتی اگر کشور در شرایط سختی قرار داشته باشد، همین که مردم حس کنند کار آنها با کیفیت انجام می‌شود، به آرامش خواهند رسید واین امر باعث افزایش روحیه امیدواری در جامعه خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.