مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا طی سخنرانی خود در گردهمایی سالانه بنیاد هریتیج  به تقدیر از عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورش و دولت او در سه سال گذشته پرداخت.

پنس در بخشی از سخنان خود به خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ اشاره کرد و مدعی شد که آمریکا با این کار، در برابر بزرگ‌ترین حامی تروریسم در دنیا ایستاد.

وی در ادامه گفت که خروج از توافق هسته‌ای سبب شده است تا ارسال بسته‌های پول نقد به ایران متوقف شود.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین در این سخنرانی به تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه اشاره کرد و آن را مورد تقدیر قرار داد.

 رئیس جمهور آمریکا از همان ابتدای فعالیت خود در کاخ سفید به مخالفت با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و انتقاد از آن پرداخت و با ادعای اینکه این توافق مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نمی‌شود سرانجام به‌طور یک‌جانبه از آن خارج شد و سپس تحریم‌ها علیه کشورمان را بازگرداند.

این اقدام ترامپ با مخالفت سایر کشورها به‌ویژه طرف‌های دیگر برجام مواجه شد اما او بدون توجه به تعهدات کشورش در این توافق که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده است به فشارها بر ایران ادامه داده و تلاش کرده است سیاست‌های خصمانه خود درقبال کشورمان را هرچه سخت‌تر و سخت‌تر کند.

جمهوری اسلامی ایران نیز پس از گذشت یک سال از نقض برجام توسط آمریکا اعلام کرد که طبق تمهیدات تعیین شده در همین توافق اجرای تعهدات هسته‌ای‌اش به صورت گام به گام کاهش خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.