حساب کاربری زندانیان عقیدتی با اعلام این خبر در صفحه توئیتری خود، افزود: "فیصل بن سلطان بن جهجاه بن حمید" پس از آن بازداشت شد که در  توئیتر با انتقاد از عملکرد هیئت سرگرمی عربستان خواسته بود که سرگرمی ها به شیوه ای منطقی و مقبول و به دور از تعرض به ذات دین و مبادی اخلاقی باشد.

معتقلی الرای افزود: شیخ فیصل پس از دستگیری مجبور به پاک کردن توئیت خود شده است.

وی سال گذشته هم به خاطر انتقاد از اوضاع معیشتی کشور بازداشت شده بود.

این حساب کاربری اعلام کرد که مقامات سعودی "سفر الدغیلبی" شاعر عربستانی را به خاطر سرودن قصیده ای که در آن به طور ضمنی از آل شیخ انتقاد می کرد، مورد بازجویی قرار داده اند.

مقامات سعودی دو روز پیش نیز "حمود بن قاسی السبیعی" شاعر و "قنصل بن سبیع" فیلمساز را با به خاطر انتقاد از "ترکی آل شیخ" رییس هیئت سرگرمی بازداشت کردند.

کارشناسان سیاسی و ناظران امور منطقه هیات سرگرمی را از ارکان مهم حکومت 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی برای سکولاریزه کردن عربستان در قالب چشم انداز ۲۰۳۰ و 'ترکی بن عبدالمحسن آل الشیخ' را از دست های پنهان ولیعهد می دانند که در تغییرات جدید رژیم سعودی مجری سکولار کردن جامعه عربستان شده است.

از زمان اعلام خبر تاسیس هیأت سرگرمی و تفریحات عربستان در سال ۲۰۱۵ فعالیت‌های عجیب این سازمان سر و صداهای زیادی را در جامعه عربستان ایجاد کرده است.

دولت سعودی هر سال شمار زیادی از مخالفان خود را به بهانه مبارزه با تروریسم و با هدف مقابله با آزادی بیان به مجازات های سنگین محکوم می کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.