به گزارش رویترز، نمایندگان مجلس عوام انگلیس شامگاه سه‌شنبه در نخستین مرحله از رأی‌گیری درباره توافق دولت این کشور و اتحادیه اروپا بر سر شرایط برگزیت، موافقت خود را با توافق مذکور اعلام کردند، اما به زمان‌بندی دولت برای خروج از اتحادیه اروپا تا روز ۳۱ اکتبر (۹ ابان) رأی منفی دادند.

در رأی‌گیری اولیه مجلس عوام انگلیس، ۳۲۹ نفر به توافق دولت بوریس جانسون و اتحادیه اروپا بر سر شرایط برگزیت رأی مثبت دادند و ۲۹۹ نفر از نمایندگان نیز مخالفت خود را با این توافق ابراز داشتند.

در مرحله بعدی، زمان‌بندی ارائه‌شده از سوی دولت بوریس جانسون برای برگزیت به رأی گذاشته شد و نمایندگان پارلمان انگلیس با ۳۲۲ رأی منفی در برابر ۳۰۸ رأی مثبت، زمان‌بندی موردنظر دولت را رد کردند.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در همان اولین نشست خبری خود در سمت جدیدش تأکید کرد که کشورش حداکثر تا روز ۳۱ اکتبر تحت هر شرایطی اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

اگرچه وی پس از مذاکرات طولانی با اتحادیه اروپا، هفته گذشته با مقامات کشورهای عضو این اتحادیه بر سر شرایط برگزیت به توافق رسید، اما منتقدان وی در پارلمان انگلیس معتقدند که خروج شتابزده از اتحادیه اروپا در فرصت اندک باقی‌مانده تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) تصمیم درستی نیست.

بوریس جانسون روز شنبه مجبور شد طبق مصوبه پارلمان انگلیس طی نامه‌ای به اتحادیه اروپا خواستار به تعویق افتادن برگزیت شود، اما که در ابتدا نیز گفته بود که چنین نامه‌ای را به اتحادیه اروپا ارسال نخواهد کرد، همچنان اصرار دارد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در موعد مقرر امکان‌پذیر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.