وزارت خارجه چین سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به مسائل روز منطقه و جهان از جمله اوضاع در سوریه و ادعای جدید شرکت «فیسبوک» پرداخت.

به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین» «هوا چونیانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در مورد مسدود شدن برخی حساب‌های کاربران منتسب به چین، روسیه و ایران در فیسبوک با ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت، این نخستین بار نیست که کسی چین را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم می‌کند، این ادعا پوچ و مضحک است. چین اصل عدم دخالت در امور دیگران را دنبال می‌کند. ما هیچ علاقه‌ای به دخالت در امور داخلی سایر کشورها از جمله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نداریم. کسانی که چین را به چنین مداخلاتی متهم می‌کنند باید شواهدی ارائه دهند.

بر اساس این گزارش، شرکت فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد ده‌ها حساب کاربری، صفحه و گروه را به دلیل مرتبط بودن با ایران، چین و روسیه حذف کرده است. در بیانیه شرکت فیسبوک آمده این شرکت دوشنبه «چهار شبکه مجزا شامل حساب‌های کاربری، صفحه و گروه» را به دلیل «رفتارهای غیراصیل» در فیسبوک و اینستاگرام حذف کرده است.

فیسبوک مدعی شده مبدا فعالیت سه شبکه در ایران بوده و آن‌ها اقدام به انتشار اطلاعاتی برای مناطق مختلف دنیا اعم از آمریکا، آفریقای شمالی و آمریکای لاتین کرده‌اند.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه چین، این دیپلمات چینی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگاران حاضر در زمینه آخرین تحولات سوریه و سخنان مقام‌های ارشد آمریکا مبنی بر آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای حمله علیه ترکیه در صورت لزوم و تاثیر آن بر وضعیت کنونی منطقه نیز گفت، اکنون نگاههای بسیاری به ترکیه و سوریه است. ما بارها از ترکیه خواسته‌ایم که اقدامات نظامی خود را متوقف کند. ما امیدواریم که همه طرف‌ها برای مبارزه با تروریسم ، پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مسئله سوریه و همکاری مشترک  جهت صلح و آرامش تلاش کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.