علیرضا رشیدیان با بیان اینکه بالغ بر ۳ میلیون نفر از زوار ایرانی که طی این ایام عازم عتبات عالیات و کربلای معلی شدند، از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور شدند، اظهار کرد: عمده بازگشتی‌ها از مرز مهران به کشور وارد شده‌اند که رقمی معادل یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌شوند.

وی گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر هم از مرز شلمچه، ۳۰۰ هزار نفر از مرز چذابه و ۱۲۰ هزار نفر هم از خسروی وارد کشور شده‌اند. همچنین بیش از ۱۲۴ هزار زائر هم از طریق مرز هوایی به کشور وارد شده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هم اینک فقط ۶۲ هزار زائر دیگر در عراق حضور دارند که طی امروز و فردا باز می‌گردند، گفت: بخش عمده عملیات خدمت رسانی تحت نظارت سازمان در حوزه های امداد گمشدگان و نیز بخش‌های بیمه‌ای و پزشکی به انجام رسیده است.

وی توضیح داد: دفاتر نمایندگی سازمان و بعثه مقام معظم رهبری و مدیریت عملیات شمسا در شهرهای زیارتی و چهار مرز هم چنان فعال هستند. آشپزخانه‌های نجف و کربلا هم امروز و فردا پخت صلواتی دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: سه درمانگاه هلال احمر نیز در عراق همچنان فعالیت می‌کنند و بیمه ایران هم پیگیر چند مورد بیمار بستری در عراق و نیز بازگرداندن ۱۸جنازه باقی مانده در عراق هستند. مجموعه حراست سازمان هم پیگیر امور بازداشتی‌ها و دستگیرشدگان ایرانی در عراق با همکاری کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.