سازمان هدفمندسازی یارانه ها در اطلاعیه ای در پاسخ به برخی شبهات مطرح شده درباره عدم واریز یارانه حدود ۰.۰۴ درصد از سرپرستان خانوار (کمتر از ۱۰ هزار نفر در شهریور ماه) مواردی را اعلام کرد که بدین شرح است:

"هر ماهه تعداد اندکی از خانوارها به دلایل مختلفی ناچار به اقداماتی از جمله تغییر حسب بانکی، تغییر بانک عامل تغییر سرپرست خانوار و یا اعمال جداسازی و تفکیک خانوار بواسطه ثبت رخداد ازدواج و طلاق و با معرفی سرپرست جدید بدلیل فوت سرپرست قبلی و ... می شوند.

از آنجا که فرآیند محاسبه و پرداخت یارانه ها مطابق قانون فرایندی ماهانه است، تعداد بسیار کمی از ۲۴ میلیون خانوار دریافت کننده یارانه نقدی، یعنی جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر که کمتر از ۰.۰۴ درصد سرپرستان خانوار هستند در زمان محاسبه نهایی و واریز یارانه ماهانه، موفق به معرفی شماره حساب معتبر نمی شوند که اصطلاحا به آن "رد حساب" می گویند که به منزله عدم وجود حساب بانکی معتبر در سامانه رفاهی است.

بنابراین مطابق قانون، یارانه آن ماه خاص برای آنها محاسبه و در نتیجه واریز نمی گردد. بدیهی است به محض معرفی شماره حساب بانکی معتبر از سوی این سرپرستان خانوار، مجددا در لیست پرداخت یارانه قرار خواهند گرفت. اما این امر به معنی واریز یارانه ماه یا ماه‌هایی که شماره حساب معتبر نداشته‌اند نیست، چون براساس ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی ماده (۷) قانون هدفمند کردن یارانه ها مجوز قانونی برای این موضوع وجود ندارد".

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.