گابریل کالدرون، سرمربی پرسپولیس در حاشیه تمرین صبح امروز (سه‌شنبه) تیم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال ریکاوری بعد از این دیدار هستیم تا آماده دیدار روز جمعه که بازی مهمی است بشویم.

او درباره این که پرسپولیس نمی‌تواند برنامه‌ای پیاده کند تا نتیجه را تغییر دهد توضیح داد: من به همه انتقادات احترام می‌گذارم. آمار گلزنی ما برای یک تیم بزرگ آمار خوبی نیست. باید به تمرین و تلاش خود ادامه دهیم و امیدوار باشیم مهاجم‌های‌مان در بازی‌ها گلزنی کنند.

کالدرون افزود: می‌دانیم که خرید جدید پرسپولیس (آریا برزگر) ۱۷ ساله است و باشگاه حتما شناخت کافی داشته است که او را جذب کرده است. او با سایر جوانان ما تمرین خواهد کرد و او را ارزیابی خواهیم کرد.

وی درباره ماجرای بخشیده شدن محرومیت غلامی و خلیل‌زاده تصریح کرد: در فوتبال حرفه‌ای من ندیدم که محرومیت یک بازیکن بخشیده شود. ما هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتیم و ممکن است استقلال از این موضوع اطلاع داشت. شجاع خلیل‌زاده روز قبل از بازی و در روز بازی تمرین سنگینی داشت. کار من حرفه‌ای است و بازیکنی که بازی نمی‌کند باید سنگین تمرین کند ولی من به بازیکنی که در روز قبل از بازی سنگن تمرین می‌کند، بازی نمی‌دهم. در واقع شما باید این سوال را از من می‌پرسیدید که "چرا محرومیت بازیکن ۶ ساعت قبل از بازی اعلام می‌شود در حالی که ۱۶ روز فرصت بوده است".

او ادامه داد: به نظر شما ۱۶ روز زمان برد تا این تصمیم را اعلام کنند؟ کار باید حرفه‌ای باشد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال ایسنا درباره عملکرد فنی جونیور براندائو و رقم حدود ۵۵۰ هزار دلاری که بابت این بازیکن پرداخت شده است، گفت: در فوتبال  و در سطح بین‌المللی، وقتی چنین پولی به بازیکنی داده شود، نباید انتظار کار بزرگی داشته باشیم. مربی چاره دیگری ندارد و باید به بودجه‌ای که به او می دهند نگاه کند و یک بازیکن جوان را به تیم بیاورد. او نفر نهم فهرستی بود که من به باشگاه داده بودم. من نمی‌دانم باشگاه پول نداشت یا با سایر بازیکنان خوب مذاکره نکرده بود. در بازی آخر و به دلیل محروم‌های زیاد مجبور به بازی دادن به این بازیکن شدیم.

کالدرون در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود با پول پرداختی به جونیور براندائو یک بازیکن ایرانی جذب می‌شد؟ اضافه کرد: شما در اینترنت جست‌وجو کنید که با این مبلغ بازیکن بهتری پیدا می‌کنید یا خیر. بسیاری از تیم‌های دیگر که بازیکن بهتری گرفته‌اند، پول بیش‌تری نسبت به ما خرج کردند و این بودجه باشگاه ما بود.

او درباره این که آیا این صحبت‌ها در روحیه براندائو اثر خواهد گذاشت یا خیر؟ پاسخ داد: من خودم بازیکن بودم و اگر مربی درباره من این حرف‌ها را می زد من تلاشم را بیش‌تر می‌کردم تا در یک بازی ۴ گل بزنم. فوتبال حرفه‌ای همین است و اگر نتوانیم از فشارها خارج شویم، دیگر فوتبال حرفه‌یی نیست و آماتور است.

کالدرون درباره ضعف تیمش در کارهای هجومی گفت: این نظر شخصی خبرنگار است و واقعیت ندارد.

وی درباره شناختش از حرف بعدی پرسپولیس یعنی شاهین بوشهر توضیح داد: ما خلاصه تمام بازی‌های آن‌ها را دیده‌ایم و بازی دیروز آن‌ها را هم تماشا کردیم. بازیکنان‌شان را می‌شناسیم اما در مورد مربی‌شان نمی‌توانم اظهار نظر کنم و حتی نمی‌دانم مربی جدید آن‌ها قبل از دیدار با ما منصوب می‌شود یا بعد از آن دیدار. چیزی که می‌دانم این است که همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس با انگیزه بازی می‌کنند و تلاش زیادی می‌کنند اما ما هم بهترین عملکردمان را به نمایش خواهیم گذاشت تا در این دیدار برنده باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.