مهدی انصاری و بنیامین قره حسنلو دو ملی پوش شنای ایران در تلاش هستند تا مجوز حضور در رقابت های المپیک توکیو را به دست بیاورند.

در ابتدای مصاحبه انصاری درباره آخرین شرایطش گفت: «شرایط خوبی نسبت به قبل داریم و اولین باری است که چهار نفر مدعی برای کسب المپیک داریم و علاوه بر من و بنیامین، آقایان غلام پور و یاوری هم هستند. ما اردوهای متعدد و تمرین های سنگینی را پشت سر گذاشتیم و نتایج خوبی کسب کردیم. امیدوارم با حمایت های بیشتر به این مهم دست پیدا کنیم.»

او ادامه داد: «رکورد پروانه ام ۵۳، ۵۲ است. ورزش ما ورزش صدم ثانیه ها است و باید تلاش زیادی کنیم آخرین بار این رکورد را سال ۲۰۱۷ رفتم و به خاطر آسیبهایی که داشتم سختی کشیدم. سال ۲۰۱۴ در بازی های آسیایی در حرکت شنا کتفم در رفت از آن زمان دارم درد را تحمل می کنم، چون به من گفتند باید عمل کنم اما این درد را تحمل کردم چون اگر عمل می کردم عملکرد قبل را نمی توانستم داشته باشم.»

این شناگر جوان گفت: «قبل از مسابقات هند هم از ناحیه چانه و کتف دچار مشکل شدم و نتوانستم انرژی کافی را داشته باشم. در ۱۰۰ متر پروانه در ۲۰ متر ابتدایی شانه ام خالی می کرد و در حالی که یکی دو متر از بقیه جلوتر بودم اما باعث شد اولی را با سومی عوض کنم.»

در ادامه قره حسنلو هم توضیح داد: «در مسابقات پیش رو با وجود امکانات کم و مشکلات نتیجه خوبی گرفتیم. من در ۵۰ متر آزاد حدود ۳۰ صدم احتیاج دارم که ورودی المپیک را بیاورم و این قول را می دهم که می خواهیم برای پرچم کشور افتخار کسب کنیم.»

دستمزدهای عجیب

انصاری درباره قرارداد سالیانه‌اش در لیگ شنا گفت: «پیارسال قرارداد من ۱۷ میلیون بود که ۴ ماه آخر سال لیگ شروع می شود و برای این چهار دوره باید یک سال تمرین کنیم.»

قره حسنلو هم به قرارداد ۷ میلیونی اش اشاره کرد و خبر داد: «مایویم حرفه‌ای هم ۷ میلیون قیمت دارد!»

انصاری هم توضیح داد: «حقوق ماهیانه نداریم چند ماه در اردو هستیم و برای مسابقات قبل از اعزام یکی دو میلیون پاداش می دهند. شرایط فدراسیون ما سخت است و سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو را حمایت می کند که همه رده های سنی دارد و باید هزینه زیادی شود. اعزام ها هزینه زیادی دارد و نمی شود تقصیرها را به گردن فدراسیون انداخت به ویژه که بودجه کم شده است.»

در این لحظه بنیامین گفت البته برای اینکه از دل‌شان در بیاورند قبل از سفرهای خارجی یکی دو میلیون تومان به آنها پول می دهند.

انصاری درباره پاداش هایی که باید به او داده می شود، تصریح کرد: «من یک برنز انفرادی و دو برنز تیمی کسب کردم و بنا بر تعیین وزارتخانه من باید ۱۶ سکه می گرفتم. طلا ۲۰ سکه، نقره ۱۲ و برنز ۸ سکه بود و این در سایت هم درج شده بود بعد زدند زیرش و گفتند ما گفتیم ۲۰، ۱۰، ۵. به هر حال قرار شد ۱۶ سکه به من بدهند اما گفتند سکه گران شده و نمی توانیم و طوری گفتند که انگار من سکه را گران کرده ام! دست من که نیست. گفتند به تومان مبلغی را می دهیم که ۱۶ سکه ۸۰ میلیون می شد اما سرانجام به من ۱۰ میلیون دادند!»

قره حسنلو هم گفت: «به من ۴ میلیون دادند. دیگر حساب نکردم قرار بود چقدر بدهند و ۴ میلیون دادند چون فکر نمی کردم پاداش را بدهند. »

انصاری درباره پیشنهادات خارجی توضیح داد: «من و بنیامین یک پیشنهاد از لیگ مالزی داشتیم.  ۲۰۱۷ هم که بازی کشورهای اسلامی در باکو بود، با من صحبت کردند که برای باکو مسابقه بدهم و ماهیانه قرار بود ۷ و نیم میلیون حقوق بدهند و اسکان و محل تمرین هم بر عهده آنها باشد.»

در این لحظه حسنلو با کنایه گفت: «اندازه یک سال قرارداد من در لیگ!»

او هم درباره پیشنهادات خارجی اش گفت: «برای تیم باشگاهی مالزی پیشنهاد داشتیم اما من و مهدی بابت عرق ملی یا هرچیزی که هست نتوانستیم این کار را بکنیم.»

در این لحظه مجری برنامه گفت بازی باشگاهی است  و ربطی به عرق ملی ندارد که هر دو تاکید کردند مشکلاتی دارند.

انصاری یادآور شد: «ما چون سربازی نرفته ایم برای خروج از کشور باید نامه سه امضایی بگیریم و هر بار خیلی اذیت می شویم. هر بار هم قانون عوض می شود. برای مالزی یک قانونی بود، برای سفر بعدی قانون عوض شد و چیز ثابتی وجود ندارد. هر بار سه چهار ساعت الاف می شویم، خستگی برایمان می ماند. همیشه دقیقه نود کارهایمان اوکی می شود و ۱۲ شب به ما می گویند به اداره گذرنامه بروید!»

وی درباره مسیر کسب سهمیه و اینکه چرا به مسابقات روسیه نرفتید، توضیح داد: «قرار بود من و بنیامین همراه یکی از مربیان به کازان برویم. همانطور که می دانید ما هر سفری که می رویم حراست باید با ما باشد و بلافاصله بعد از کازان باید به قطر می رفتیم و علیرضا و سینا هم به ما اضافه می شدند. چون تعدادمان بیشتر می شد باید حراستی هم با ما می آمدو از کازان با ما می بود و این هزینه های هتل و بلیت را افزایش می داد و فدراسیون هم وضع زیاد خوبی ندارد و این موضوع باعث شد سفر کنسل شود.»

این شناگر ادامه داد: «سفر بعدی مان در آبان ماه به قطر خواهد بود که برای کسب سهیمه می جنگیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.