محمد علی حسن‌زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی تخفیف‌هایی برای کسانی که کالاهای صادراتی دارند در ردیف‌های مختلف در نظر گرفته‌ایم که البته در سالیان گذشته نیز به گونه‌ای اعمال می‌شد. این تخفیف‌ها برای کمک به توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی بوده و مجموعا به ۲۵ درصد می‌رسد.

وی افزود: تخفیف‌های مذکور در حوزه‌هایی مانند خدمات ترمینالی، حقوق عوارض مترتب بر شناور و دیگر ردیف ها مختص کالاهای غیر نفتی و برای افزایش توان رقابت پذیرتر شدن این محصولات در بازارهای جهانی است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره میزان صادرات کالاهای غیر نفتی در شش ماهه نخست امسال گفت:صادرات کالاهای غیر نفتی از بنادر کشور روند رو به رشدی داشته است به گونه ای که در سال گذشته حدود ۱۶۵ میلیون تن واردات و صادرات داشتیم که حدود ۵۰ درصد از آن کالاهای صادراتی بودند و بر اساس آخرین آمارهای موجود طی شش ماهه نخست امسال حدود ۴۰ میلیون تن صادرات کالاهای غیر نفتی داشته‌ایم.

حسن زاده اظهارکرد: بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی  و نهایتا بندر امیر آباد در شمال در رتبه های اول تا سوم صادرات کالاهای غیر نفتی به شمار می‌روند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.