محمد قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد پروازهای زنجان - مشهد که دچار چالش‌ است و مدتی دایر و مدتی متوقف می‌شود، اظهار کرد: پروازهای زنجان - مشهد تا اول آبان‌ماه برقرار است و شرکت هواپیمایی تا اطلاع ثانوی پروازی در این خطوط نخواهد داشت.

وی علت توقف پروازهای زنجان - مشهد را اعزام هواپیماها برای چک سنگین طولانی‌مدت اعلام کرد و گفت: شرکت، هواپیمای دیگری برای جایگزین کردن در اختیار ندارد و برنامه‌ای برای ادامه پروازها ارائه نداده، البته قول‌هایی برای برقراری هرچه‌ سریع‌تر این پرواز داده شده است.

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به اینکه در کشور کمبود هواپیما داریم، تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه امکان تهیه هواپیما را سلب کرده و هواپیماهای موجود کفاف سفرها را نمی‌دهد و زمانی که از رده خارج شوند یا برای چک‌های سری A، B و C می‌روند، جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد.

وی یادآور شد: بخش خصوصی از سال گذشته فعالیت مناسبی برای انجام پروازها از فرودگاه زنجان نداشت و پرواز زنجان - مشهد نیز با دستور دولتی و پیگیری استاندار زنجان و وزیر راه و شهرسازی برقرار شده بود و جایگزین کردن پروازهای جدید با دیگر شرکت‌ها فرآیندی زمان‌بر و مشکل است.

این مسئول با اشاره به اینکه فرودگاه زنجان آمادگی کافی برای انجام روزانه ۲۰ پرواز را نیز دارد، عنوان کرد: فرودگاه، متولی راه‌اندازی پروازها نیست و برای پروازهای تفریحی باید بخش گردشگری و برای پروازهای زیارتی همچون عتبات عالیات باید سازمان حج و زیارت وارد عمل شوند.

قاسمی با بیان اینکه استقبال از پروازهای مشهد در استان زیاد نبوده است، خاطرنشان کرد: هواپیماها با همه ظرفیت مسافر جابه‌جا کردند اما قیمت آن‌ها پایین بوده و باید آژانس‌های مسافرتی اهتمام بیشتری در جذب مسافران سفر هوایی به خرج دهند.

وی ادامه داد: از طرفی سوانح هوایی معمولا سر و صدای زیادی در کشور ایجاد می‌کند اما اگر آن را با سفر زمینی و حوادث رخ داده مقایسه کنیم، ایمنی سفر هوایی و آسایش آن بیشتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.