به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، از آغاز حمله ترکیه با خاک سوریه، نیروهای آمریکایی  یک هزار و ۵۱۲ زن داعشی را از اردوگاه الهول خارج و به عراق منتقل کرده اند.

این خبرگزاری روز یکشنبه نیز از انتقال زنان اعضای گروه تروریستی «داعش» بوسیله بالگردهای ارتش آمریکا از اردوگاه «الهول» در شرق شهر «الحسکه» در شمال سوریه خبر داد.

در همین رابطه شبکه الاخباریه سوریه نیز گزارش داد، نیروهای آمریکایی عناصر گروه تروریستی داعش را از زندان منطقه «مالکیه» استان حسکه به عراق منتقل می کنند.

این در حالی است که همزمان، آمریکا در حال خروج نیروهای نظامی خود از سوریه به دنبال دستور اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور است.

«ماریا زاخاروفا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در روزهای گذشته اعلام کرد که مسکو با شروع عملیات ترکیه در شمال سوریه نگران محافظت از عناصر داعشی بازداشت شده در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه است.

بسیاری از کشورها نیز پیش از این نسبت به سرنوشت عناصر داعشی و خانواده آنها هشدار داده و آنها را تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه دانسته اند بخصوص که احتمال می دهند عناصر داعش از درگیری کردها با نیروهای ترکیه، استفاده و فرار کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه گذشته نسبت به وضعیت انسانی در شمال شرق سوریه و فرار عناصر داعشی از این مناطق در نتیجه حمله ترکیه به مناطق کرد نشین هشدار داد.

حمله ترکیه به قلمرو تحت حمایت کردها در شمال شرقی سوریه به ترس‌ها درباره قدرت گرفتن دوباره داعش دامن زده است.

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد که کردها دیگر نمی‌توانند مسئولیت نگهداری از هزاران داعشی و حامیان آنها را بپذیرند.

«مصطفی بالی» سخنگوی «نیروهای سوریه دموکراتیک» به رهبری کردها، مدعی شد که زندان‌های کردها ۱۲ هزار نفر از گروه‌های داعشی را در خود دارد و اردوگاه‌ها میزبان بیش از ۹۰ هزار نفر از خانواده‌های آنهاست.

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک تصریح کرد که این بمب، هر زمانی ممکن است منفجر شود و کردها دیگر نمی‌توانند مسئولیت جلوگیری از آن را بپذیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.