کوروش قنبرزاده روز دوشنبه در دهمین همایش جراحی زیبایی در بیمارستان امام خمینی (ره) افزود: افراد سالمند نیز می‌توانند به شرط اینکه بیهوشی عمومی برای آنها خطری نداشته باشد، کاندیدای جراحی زیبایی شوند.

وی اظهار داشت: برخی از کشورها در حوزه توریسم درمانی فعالیت‌های موثر انجام داده‌اند و در حال حاضر از کشورهای دور و نزدیک برای انجام زیبایی به ایران سفر می‌کنند البته کشورهایی همچون ترکیه تلاش دارند که خودشان را مطرح کرده و در رقابت با ایران پیش رو باشند. برگزاری کنگره های زیبایی می تواند جهت مقدم شدن این حوزه در خاورمیانه و کشورهای جهان بسیار حائز اهمیت باشد.

قنبرزاده ادامه داد: هر چند آمار دقیق در مورد انجام جراحی های بینی در کشور وجود ندارد ولی شایع ترین عمل زیبایی در ایران محسوب می‌شود در حالی که در کشورهای دیگر عمل‌های زیبایی همچون لیپوساکشن و پروتز سینه در صدر جراحی زیبایی است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی خاطرنشان کرد: هر عمل جراحی می‌تواند با عوارض خطرات همراه باشد که در عمل زیبایی یا جراحی بینی ورم، کبودی و اسکار جای عمل می‌تواند از عوارض احتمالی باشد و در موارد کمتر خونریزی و مشکلات تنفسی نیز ممکن است بروز یابد ولی به طور کلی شایع ترین عارضه جراحی بینی عدم رضایت بیمار از نتیجه زیبایی است.

وی با اشاره به اینکه بیماران انتظار زیباتر شدن با جراحی زیبایی را دارند، گفت: پزشکان تلاش می کنند اما در برخی مواقع صددرصد رضایت حاصل نمی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.