اکبر ترکی نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان، گفت: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، شعبه‌ای از سامانه مذکور با حضور کارشناسان قوه قضائیه در مجلس راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: همچنین اعلام اموال از سوی نمایندگان مجلس منجر به ایجاد شفافیت و اعتماد مردم و رأی دهندگان به وکلای خود می‌شود.

ترکی در تشریح اطلاعات وارده از سوی نمایندگان در این سامانه، اظهار داشت: در این سامانه فرمی در اختیار نمایندگان و مسئولان قرار می‌گیرد که یک سری اطلاعات از جمله اموال منقول، غیرمنقول ، دیون، طلب‌ها، حقوق و همچنین درآمد و ... باید در آن درج شود.

نماینده فریدون شهر در مجلس تاکید کرد: اموال و دارایی مسئولان براساس اصل ۱۴۲ قانون اساسی و طبق قانون مصوب انجام می‌شود. همچنین در آئین نامه اجرایی نیز تکلیف افرادی که از شناسایی اموال خودداری کنند یا اموال ثبتی آن ها با شرایط واقعی مغایرت داشته باشد را مشخص کرده است.

ترکی ادامه داد: زمانی شخص مسئول از مسئولیت خود کنار می‌رود باید بار دیگر اموالش را اعلام کند تا اموال ورودی و خروجی وی در زمان ورود به مسئولیت و خروج از آن انطباق داده شود تا اگر اموالی به‌ناحق اضافه شده رسیدگی شود.

نماینده فریدون‌شهر در مجلس با تاکید بر اینکه راه‌اندازی سامانه ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولان، اعتماد مردم را نسبت به نظام و مسئولان کشور را بیشتر می‌کند،  تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه مذکور می‌تواند گام مثبتی در جهت شفاف شدن و در عین حال بهترین عامل برای بوجود آمدن اعتماد مردم نسبت به صحت و سلامت کارکرد مسئولان کشور باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.