حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی در حاشیه برگزاری پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اخلال‌گران نظام اقتصادی موسوم به پرهام با اشاره به شناسایی بخشی از اموال متهمان این پرونده گفت: پس از رأی دادگاه این اموال به مزایده گذاشته می‌شود، در صورتی که کفاف مبالغ همه شکات را کند به همه پرداخت می‌شود، اما در غیر این صورت باید تقسیم‌بندی شود و کسانی که تا به حال از متهمان پولی دریافت نکرده‌اند در اولویت قرار می‌گیرند و کسانی هم که بخشی از پول خود را دریافت کرده‌اند در نوبت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در خصوص شکایت حقوقی برخی از شاکیان پرونده پرهام نیز گفت: کسانی که دنبال خسارت تأخیر باشند باید شکایت خود را در دادگاه حقوقی پیگیری کنند.

وی ادامه داد: دادگاه و دادسرا با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نامه‌نگاری کرده‌اند و اسامی بستگان متهمان نیز به آن‌ها اعلام شده تا در صورت شناسایی اموال، توقیف شود.

سیدحسینی در ادامه گفت: تاکنون بخش زیادی از اموال متهمان شناسایی شده و اگر شکات اموالی را از متهمان سراغ دارند در مرحله اجرای حکم هم می‌توانند به دادگاه معرفی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان درباره زمان صدور رأی این پرونده نیز بیان کرد: پس از اخذ آخرین دفاعیه متهمان، دادگاه در مدت یک هفته رأی خود را اعلام می‌کند؛ اما با توجه به درخواست وکلای متهمان برای تقدیم لایحه به منظور آخرین دفاع، یک هفته پس از ارائه لایحه رأی دادگاه اعلام خواهد شد؛ بنابراین رأی دادگاه درباره پرونده اخلال‌گران در نظام اقتصادی موسوم به پرهام تا ۱۵ روز آینده صادر می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.