سیدمجید شماعی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این خبر توضیح داد: شامگاه دوشنبه ۱۵ مهرماه ۱۱۹ نفر از دانش آموزان مدرسه شبانه روزی ایثار فامنین پس از صرف شام دچار مسمومیت شدند که بلافاصله به بیمارستان امام حسن(ع) منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه همزمان دو اکیپ از مرکز بهداشت فامنین و همدان برای پیگیری مسئله روانه مدرسه شدند و غذا و آب مدرسه را به دقت مورد بررسی قرار دادند، خاطرنشان کرد: دو نفر از دانش آموزان که مسمومیت آنها مشکوک بود، بلافاصله به بیمارستان سینای شهر همدان منتقل شدند که پس از اخذ آزمایشات مختلف و تأیید سلامت آنها به مدرسه بازگشتند.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته مرکز بهداشت فامنین خبری مبنی بر مسمومیت دانش آموزان با مونواکسیدکربن اعلام کرده بود که برخی از رسانه ها به اشتباه گمان می کردند که این بار نیز دانش آموزان به واسطه استشمام مونواکسیدکربن مسموم شده اند، در حالیکه این بار مسمومیت غذایی گریبانگیر دانش آموزان شده بود.

وی با بیان اینکه بعد از وقوع این اتفاق معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا برای عیادت از دانش آموزان حضور یافت، افزود: دوره مسمومیت ۱۰ تا ۱۲ روزه است و افراد مسموم طی این دوره باید به شدت تقویت شوند و با مصرف مایعات و غذاهای مقوی انرژی از دست رفته را به بدن بازگردانند.

فرماندار شهرستان فامنین با بیان اینکه شب گذشته مجدد ۳۴ نفر از دانش آموزان دچار مسمومیت شدند، افزود: دانش آموزان مسموم از بیماران هفته قبل بودند که دوران نقاهت خود را می گذراندند.

وی افزود: پس از اطلاع از این اتفاق بلافاصله روانه مدرسه شدیم که در بررسی های به عمل آمده مشخص شد این تعداد همان بیماران هفته قبل بودند که روند درمان خود را تکمیل نکرده بودند.

شماعی درباره شایعات مربوط به احتمال ابتلای دانش آموزان به سندروم «گیلن باره» نیز گفت: به هیچ عنوان چنین سندرومی در بین دانش آموزان دیده نشده و فقط چند دانش آموز دچار ناراحتی های عضلانی شدند که سندروم گیلن باره ربطی به مشکلات عضلانی ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون حال همه این دانش آموزان خوب است و جای هیچ نگرانی نیست، تأکید کرد: هم اکنون دو نفر روانپزشک و روانشناس برای گفت‌وگو با دانش آموزان در این مدرسه مستقر هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.