روزنامه الجمهوریه امروز (دوشنبه) به نقل از منابع دیپلماتیک با اعلام این مطلب افزود : سعد حریری یک پیام شفاهی از رهبری روسیه دریافت کرده که در آن ضمن اشاره به اوضاع دشوار لبنان و منطقه، با استعفای حریری مخالفت و اعلام کرده است استعفای او را گزینه خوبی نمی داند.

این رونامه ادامه داد: پیش بینی می شود ورود طرف های بین المللی و به عبارت بهتر آمریکا و روسیه در خط بحران لبنان بر سمت سوی بحران و اوضاع  کشور به طور کلی تاثیر خواهد گذاشت.

به نوشته این روزنامه، حریری در مورد طرح اقتصادی پیشنهادی خود برای حل بحران موجود نه فقط با طرف های داخلی بلکه با چند پایتخت خارجی از جمله واشنگتن و پاریس نیز رایزنی کرده است و او و تیم اطرافش می دانند،  آنچه برای حل بحران عرضه می کنند لبنانی هایی را که به خیابان ها آمده اند، راضی نخواهد کرد و مشکل همین جاست و باید پرسید تا چه زمانی تحرکات مردمی ادامه خواهد یافت و چطور می توان به حضور آنان در خیابان ها پایان داد؟

سعد حریری شب گذشته از ارائه طرح اقتصادی ۲۴ ماده ای خبر داد که یک بند آن شامل کاهش ۵۰ درصدی حقوق تمام وزیران و نمایندگان فعلی و سابق است.

هیات دولت لبنان قرار است امروز به منظور تصویب طرح پیشنهادی حریری تشکیل جلسه دهد.

شب ناآرام بیروت

اعتراضات مردمی در لبنان از شامگاه پنجشنبه گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد؛ بیروت یکشنبه شب، شب ناآرامی داشت و خودروهای نظامی تا پاسی از شب در خیابان ها در حال حرکت بودند و بسیاری از خیابان های مرکزی پایتخت نیز صحنه تجمع گسترده مردم معترضی است که در برخی خیابان ها چادر زده و اعلام کرده اند تا تحقق تمام خواسته های خود به تحصن خود ادامه خواهند داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.