خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، نیروهای "سوریه دموکراتیک" به طور کامل از شهر راس العین عقب‌نشینی کردند و نظامیان ترکیه و مزدوران‌شان این شهر را به اشغال خود درآوردند.

به گزارش این خبرگزاری، حمله متجاوزان ترکیه به شهر راس العین منجر به تخریب تعداد زیادی از منازل و تاسیسات حیاتی و آواه شدن شماری از ساکنان آن شد.

خبرنگار سانا در حسکه گزارش داد: نیروهای متجاوز ترکیه با همکاری با گروهک‌های تروریستی با ادامه تجاوز خود به خاک سوریه، شهرک راس العین در حومه شمالی غربی حسکه را پس از محاصره و شلیک به آن، اشغال کردند.

خبرنگار توضیح داد: نیروهای ترکیه ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌ها در راس العین را هدف قرار دادند.

قبل از این منابع در مخالفان مسلح سوریه از خروج کاروان نظامیان یگان‌های مدافع خلق کرد که ساختار نظامی نیروهای "سوریه دموکراتیک" را تشکیل می‌دهند، خبر دادند.

خبرنگار روسیا الیوم در مرزهای ترکیه و سوریه به نقل از منابع گزارش داد، این کاروان به سمت شهر حسکه رفتند، این خروج طبق توافق آتش‌بس بین ترکیه و آمریکا در ۱۷ اکتبر اجرایی شد.

نیروهای کُرد روز یکشنبه گفتند که تمام نظامیان خود را از شهر مرزی رأس العین بیرون کشیده‌اند این در حالی است که یوسف حمود، سخنگوی ارتش آزاد سوریه که مورد حمایت ترکیه است، در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد: «نیروهای سوریه دموکراتیک هنوز کاملا از رأس العین خارج نشده‌اند.»

پنج‌شنبه گذشته مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در پایان بیش از سه ساعت مذاکره در کاخ ریاست جمهوری ترکیه در آنکار گفته بود که ترکیه عملیات «چشمه صلح» را متوقف می‌کند تا امکان انتقال نیروهای کُرد عضو یگان‌های مدافع خلق در مدت ۱۲۰ ساعت از منطقه امن به شعاع ۳۰ کیلومتر فراهم شود.

کینو گابریل سخنگوی نیروهای کرد سوریه در بیانیه‌ای گفت: «ما در این شهر [رأس العین] دیگر نظامی نداریم.»

وزارت دفاع ترکیه نیز در موضعی دیگر گفت که یک کاروان شامل ۵۵ وسیله نقلیه وارد راس العین شد و یک کاروان ۸۶ خودرویی از این شهر خارج شده و به سمت منطقه تل تمر رفت.

دیده بان حقوق بشر سوریه (نهاد وابسته به مخالفان سوری) خروج زخمی‌ها و اجساد نیروهای کرد سوریه را از بیمارستان مرکزی شهر رأس العین تأیید کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.