علی پروین که بازی بحرین را از دقیقه یک تا ۹۰ دیده بود، معتقد است ویلموتس نباید با چنین ترکیبی برابر میزبانش قرار می گرفت. ویلموتس یک‌جورهایی انگار از آن‌ور بام افتاده. این هم شاید به خاطر شرایطی باشد که فدراسیون و بعضی طرفداران فوتبال برایش به وجود آورده‌‎اند. تیم ملی در دوران کارلوس کی‌روش محافظه کارانه فوتبال بازی می‌کرد. بیس کار دفاعی بود و هر زمان نیاز داشتیم حمله می‌کردیم. این باعث شد تا بعضی از منتقدان بگویند ایران دفاعی است و ما نیاز به کسی داریم که تیم ملی را هجومی کند. ویلموتس از روز اولی که به ایران آمد، با این خواسته فدراسیون روبه‌رو شد که تیم ملی باید هجومی بازی کند. تاج در مذاکراتی که با این مربی داشت به او گفته بود تیمی هجومی می‌خواهند. حاصل این فشار برای بازی هجومی هم در بازی با بحرین کاملاً مشخص شد. موضوعی که انتقاد علی پروین را هم به همراه دارد.

او که برای مراسم اربعین به خانه سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ رفته بود، مقابل حضار به انتقاد از مارک ویلموتس پرداخت. پروین ابتدا به چینش تیم ملی ایراد گرفت: «آقا ویلموتس خیلی ارنج تیمو بد می‌چینه. تیمی که می‌خواد خوب بازی کنه اول باید ارنج خوب داشته باشه. هنوز تیم ملی بازی نکرده بود هی می‌گفتن ایران قدرتمند شده. ما گفتیم اول بذارین با چند تا تیم خوب بازی کنیم. به نظرم آقا ویلموتس اول باید ترکیب تیمو درست بچینه.» او در ادامه حرف جالبی زد: «باید با تاج صحبت کنم و بهش بگم. به خدا ما تیم خوبی دادیم به ویلموتس. یه جورایی تیم حاضر و آماده از کی‌روش رسید دست ایشون. دیگه توقع ما اینه حداقل بتونیم جلوی تیمی مثل بحرین بهتر بازی کنیم. ما جلوی پرتغال و اسپانیا تو جام جهانی اونطوری بازی کردیم. چرا باید به بحرین ببازیم؟».

اما ایراد علی پروین به ترکیب تیم ملی چیست؟ او می گوید: «بابا سه تا مهاجم که تو زمین نمی‌ذارن. تیم نیاز به هافبک هم داره. انصاری‌فرد، طارمی و سردار آزمون سه مهاجمی هستن که همزمان تو ترکیب بازی می‌کنن. من یه سؤالی دارم. کی باید به اینا پاس بده؟ بابا ما باید یکی تو زمین بذاریم که به این سه تا بازیکن پاس بده. تیم ما پاسور نداره که واسه اینا موقعیت بسازه. دوره کی‌روش می‌گفتن پاسور نداریم. الان چی؟»

پروین در ادامه از این سه فورواد هم کمی گلایه کرد: «وقتی شما سه تا فوروارد می‌ذاری تو زمین، هر کدوم می‌خوان خودشون گل بزنن. این‌طوری می‌شه که تیم می‌ریزه بهم. الان سردار، طارمی و انصاری‌فرد بازیکنایی هستن که می‌خوان گل بزنن. باید یه تغییراتی تو ترکیب بدیم وگرنه این‌طوری نمی‌تونیم نتیجه بگیریم. خود من توقعم این بود که وحید امیری بازی کنه وقتی اینقدر خوبه. بازیکنایی داریم که خیلی تو خط هافبک هم به درد تیم می‌خورن.» به نظر می‌رسد روزهای سخت ویلموتس در فوتبال ایران خیلی زود آغاز شده است. قطعاً اگر او بنا را تنها روی فوتبال تهاجمی بگذارد و بخواهد هر بازی سه فورواد بچیند، کار سخت خواهد شد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.