متن این پیام ها به شرح زیر است:

آقای دکتر صالحی عزیز

با نهایت تأسف و تأثر خبر درگذشت نابهنگام معاون محترم سازمان انرژی اتمی ایران جناب آقای احمدیان را دریافت نمودیم. ما در مقام کارگزاران صنعت هسته‌ای روسیه ایشان را به عنوان دوست و شریکی قابل اعتماد، مدیر و رهبری توانمند و یک متخصص بلندمرتبه و والاقدر می شناختیم. ما بنا بر تجربه همکاری با ایشان جهت احداث و بهره برداری از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر و زمینه‌سازی برای احداث واحدهای جدید در ساختگاه نیروگاه اتمی بوشهر با یکدیگر تشریک مساعی داشتیم.

ما در چشم انداز پیش رو برنامه‌هایی بلندپروازانه را برای همکاری‌های آینده مد نظر داشتیم. اینجانب از طرف مجموعه مدیریت شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه و شرکت "اتم استروی اکسپورت" استدعا دارم تا ابراز همدردی و همدلی ما را در این لحظات غم بار پذیرا باشید.

همچنین استدعا داریم تا مراتب تسلیت و تعزیت ما را به خانواده و بستگان آن فقید سعید ابلاغ فرمائید.

یاد و خاطره آن بزرگوار برای همیشه در قلب‌های ما جاودان خواهد ماند.

آلکسی لیخاچیوف

آقای دکتر صالحی عزیز

بدین‌وسیله تأسف و تأثر عمیق خود را به مناسبت درگذشت زودهنگام معاون محترم سازمان انرژی اتمی ایران جناب آقای احمدیان به حضورتان اعلام می نمایم. بدون تردید درگذشت ایشان ضایعه‌ و فقدانی تأسف بار برای شما و سازمان متبوع شماست.

جناب آقای دکتر احمدیان بدون هیچگونه مجامله و مداهنه‌ای استادی برجسته و شخصیتی برخوردار از هوشمندی و آگاهی و نیز کارگزاری سخت‌کوش در حوزه فناوری هسته‌ای بود که در میان همکاران خود از شأن و جایگاهی بلند برخوردار بوده و در میان هموطنان اینجانب نیز که با ایشان در تعامل بودند وزانت و منزلتی والا داشتند.

جناب آقای دکتر احمدیان به عنوان یکی از متخصصّان برجسته صنعت هسته‌ای که در تمامی مراحل احداث و بهره برداری از نیروگاه اتمی بوشهر حضوری تأثیرگذار داشت، شناخته می‌شود. ایشان افزون بر نقش آفرینی در جریان احداث و بهره‌برداری واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر کوشش‌های خستگی‌ناپذیر خود را مصروف آغاز روند احداث واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر نمود.

از حضور حضرتعالی خواهشمندم تا مراتب تأسف عمیق و همدردی ما را به بستگان و دوستان و یاران ایشان ابلاغ فرمائید.

بی شک یاد و خاطره آن بزرگوار برای همیشه در قلوب آنان که او را به نیکی می شناختند باقی خواهد ماند.

لوان جاگاریان

به گزارش ایسنا، محمد احمدیان رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی و پیمانکار راکتور هسته ای بوشهر روز جمعه در اثر عارضه قلب در بیمارستان جماران در سن ۶۳ سالگی درگذشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.