این سامانه تا امروز برای ثبت‌نام زائران اربعین باز بود و این مدت در مجموع بالغ بر ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر برای سفر ایام اربعین حسینی ثبت‌نام کردند و از امروز به‌طور کامل فعالیت سامانه متوقف شد.

 

علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه امسال زائران ثبت نامی اربعین رشد قابل ملاحظه‌ای به نسبت سال قبل داشته اند، گفت: سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون نفر ثبت‌نام و به سفر اربعین رفتند و امسال آمار‌ها حاکی از آن است که از ابتدای ماه صفر تا کنون در مجموع بالغ بر سه‌میلیون و ۶۴ هزار زائر از نقاط مختلف عازم عراق و کربلای معلی شده اند.

وی گفت: تاکنون بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر معادل ۸۹ درصد زائران ایرانی به کشور بازگشتند. تاکنون بیشترین آمار زائران بازگشتی معادل یک‌میلیون و ۵۷۱ هزار نفر از مرز مهران به کشور بازگشته‌اند که رقمی معادل ۵۷ درصد کل زائران بازگشتی است.

رشیدیان عنوان کرد: بیش از ۶۸۸ هزار زائرمعادل ۲۴ درصد کل زائران هم از مرز شلمچه و ۲۶۹ هزار نفر از مرزچذابه و ۸۹ هزار نفر از مرزخسروی به کشور بازگشته اند. زائران بازگشتی از مرزهوایی هم در این مدت به بیش از ۹۵ هزار و ۲۳۹ نفررسیده است.

وی با بیان اینکه روند بازگشت زائران اکنون که یک روز بعد از اربعین است تا حدودی فروکش کرده، افزود: هنوز حدود ۴۰۰ هزار زائر دیگر در عراق هستند و به مرور طی روز‌های آتی به کشور باز می‌گردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.