«محمدجاسم الجویبراوی» روز یکشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا تصریح کرد که ادعاهای روزنامه «فیگارو» فرانسه و دیگر رسانه های غربی در خصوص دستگیری زم در داخل خاک عراق صحت ندارد.

وی اضافه کرد که هیچ گزارشی دال بر ورود این شخص به داخل خاک عراق وجود ندارد و این ادعاها کاملا نادرست است.

پیش تر مقامات عراقی، وزارت داخله دولت اقلیم کردستان عراق و حتی دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالی عراق در نجف اشرف که برخی مدعی شده بودند زم قصد دیدار با ایشان را داشته است، ادعای حضور زم در عراق (و سپس دستگیری آن از سوی عراق و تحویل آن به ایران) را تکذیب کرده بودند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه در ۲۲ مهرماه ۱۳۹۸ دستگیری روح‌الله زم مسؤول سایت و کانال آمدنیوز که در حدود سه سال فعالیت به ارائه اخبار و تحلیل‌های دروغ، ساخت خبرهای جعلی و تشویق و تحریک به اعتراض‌های خیابانی و اعمال خشونت می‌پرداخت را اعلام کرد.

روزنامه فیگارو برخی رسانه های غربی به دنبال این موفقیت امنیتی - اطلاعاتی ایران، کوشیدند که پای عراق را به این موضوع باز کنند.

پیشتر رییس کمیسیون امنیت شورای استان نجف در ۲۶ مهرماه ادعاهای مطرح شده در خصوص دستگیری روح الله زم در این شهر و تحویل آن به مقامات ایرانی را نادرست خواند و آن را تکذیب کرده بود.

"جواد الغزالی" گفته بود که آنچه برخی رسانه های خارجی درخصوص انجام عملیات دستگیری روح الله زم در نجف و تحویل او به مقامات ایرانی منتشر شده کرده اند، صحت ندارد.

وی گفت: در پی انتشار چنین خبری در رسانه های خارجی و برخی شبکه های اجتماعی داخلی، موضوع را از طریق نهادهای امنیتی نجف پیگیری کردیم و مشخص شد که چنین امری واقعیت ندارد و هیچ فردی با تابعیت ایرانی بازداشت نشده است.

یک مقام مسوول در دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی نیز در ۲۴ مهرماه هر گونه ارتباط فردی موسوم به روح الله زم با ایشان و یا دفتر مرجعیت عالی عراق را بی اساس دانست.

وی گفت: ادعای منتشر شده در بعضی از رسانه ها مبنی بر حضور روح الله زم در دفتر حضرت آیت الله سیستانی و دیدار معظم له با وی کاملاً دروغ وبی اساس است.

وی تاکید کرد: نامبرده هیچگاه ارتباطی مستقیم و یا غیر مستقیم با این دفتر نداشته و کسی درخواست ملاقات برای او ننموده و از آمدن و یا نیامدنش به عراق نیز هیچگونه اطلاعی نداریم.

وزارت داخله اقلیم کردستان عراق نیز در ۲۵ مهرماه شایعات منتشر شده در خصوص دستگیری فرد موسوم به روح الله زم در شهر اربیل را نادرست خواند و تکذیب کرد و از رسانه ها خواست که در نشر اخبار دقت کرده و از انتشار شایعات خودداری کنند

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.