علی مطهری جمعه‌شب در جمع گروهی از مردم و جوانان یزد افزود: حرکت امام‌حسین (ع) در محرم در راستای پاسخگویی به بشریت و تحقق حق و عدالت بود و اگر این قیام صورت نمی‌گرفت اثری از اسلام ناب باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا (ع) با نهضت خود با ظلم و نفاق مبارزه عملی کرد  و چهره واقعی اسلام و آموزه‌های دینی را به تمام انسان‌ها در تمام اعصار منتقل کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یزید در زمان خود خلافت را به سلطنت تبدیل کرده بود  بنابراین خامس آل‌عبا (ع) با قیام خود بین خلافت و خلافت‌اسلامی جدایی انداخت.

مطهری اظهار داشت: عامل نفاق در جامعه اسلامی را باید یکی از مهمترین زمینه‌های بروز قیام  امام‌حسین (ع) ذکر کرد و این خصلت ناپسند در طول تاریخ ممکن است در تمام جریان‌های فکری و اجتماعی بروز و ظهور پیدا کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسالت ما با توجه به قیام امام‌حسین (ع) در آن است که همواره با هوشیای مواظب نفاق و توطئه‌های دشمنان باشیم .

مطهری گفت: قطعا انقلاب اسلامی ما که بالاتر از زمان پیامبر (ص) در صدر اسلام و قیام امام‌حسین (ع) نیست بنابراین باید همواره با درس‌آموزی از آنها در مسیر حقیقت گام نهاد.

وی تصریح کرد: یک موضوع مهم این است که گاهی مواقع یک جریان فکری و رسمی که نمی‌تواند در مقابل یک نهضت و انقلاب مقاومت کند وارد شعارهای تنده شده و به دنبال کنار زدن جریان دیگر است.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عاملی که همواره جریان انقلاب و نهضت را تهدید می کند نفاق است و باید با بیداری برای مقابله با آن اقدام مناسب داشت.

مطهری به نقش امامان در طول تاریخ بشریت  و اسلام اشاره و خاطر نشان کرد: امام، انسان مافوق و کامل است که به لطف الهی به مقام عصمت رسیده است .

وی به نقش شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و از تلاش وی در زمینه‌های مختلف و همراهی با نظام و امام (ره) قدردانی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.