ابراهیم رحیم پور درباره میانجی گری نخست وزیر پاکستان و سفر اخیرش به تهران می گوید: «سفر عمران خان، نخست وزیر پاکستان به تهران در شرایطی صورت گرفت که  تنش در خلیج فارس بخصوص بین ایران و سعودی ممکن است به منافع پاکستان لطمه وارد کند. حالا با توجه به روابطی که این کشور با ایران و عربستان دارد، طبیعتا به خود اجازه می دهد که با همه مشکلاتی که وجود دارد از جمله طفره  رفتن چندین ساله ریاض برای مذاکره، این کار را به رغم سختی خود انجام دهد. حداقل این ژست را برای مردم خود و منطقه داشته باشد که  در این راستا تلاش کرد و حالا اگر این تلاش هم به نتیجه نرسد اما وظیفه ذاتی خود می داند که این کار را انجام دهد. هم اکنون در منطقه خلیج فارس بخصوص در عربستان بیش از سه میلیون پاکستانی شاغل هستند. پاکستان تلویحا در رابطه با موضوع یمن، کمک هایی هرچند پنهان و از طریق داوطلبی ارتشی ها به سمت عربستان انجام داده است. از سویی نفت خود را بیشتر از عربستان خریداری می کند. بنابراین طبیعی است که اقداماتی انجام دهد و به همین دلیل با اجازه یا بی اجازه عربستان به این سفر دست زده است. البته  "بی اجازه" بیشتر نمایشی است چون اگر عربستان راضی نبود این سفر انجام نمی گرفت، خیلی راحت به عمران خان اطلاع خواهد داد که به عربستان سفر نکند.

 دیپلمات اسبق وزارت خارجه در ادامه گفت:  ولی در عین حال برای افکار عمومی مهم است که کشورها حرف هایی را بشنوند که به صورت علنی عنوان می کنند و ممکن است در خفا آن حرف ها را باور نداشته باشند. حالا اینکه این سفر نتیجه بخش هست یا نه نمی توانم بگویم که این سفر باعث تنش زدایی در منطقه می شود. ولی قاعدتا می تواند تاثیرگذار باشد.  به هر حال به جای حرف های نظامی و اقداماتی که در منطقه به صورت نظامی گری دنبال می شود، به صورت میانجیگری و صلح طلبانه پیگیری شود، مثبت است و کمک می کند تا کشورها به این موضوع فکر کنند.

وی در پایان تصریح کرد: در خصوص میانجیگری به طور مثال در جنگ ایران و صدام این حرفها وجود داشت ولی در یک مقطعی بعد از هشت سال، ایران هم به دلایلی قطعنامه  ۵۹۸ را پذیرفت که امضا و صلح انجام شود . لذا بعضی اوقات تنش هایی مثل جنگ هشت ساله ایران و عراق و جنگ افغانستان، ویتنام و اکنون در سوریه که ممکن است به درازا بکشد . اما معنایش این نیست که ابدی خواهد بود. بنابراین عمران خان با این وضعیت به این سفر آمده و طبیعتا از ایران به سعودی می رود. مصاحبه های مقامات ایران وعربستان و حتی پاکستان، مصاحبه های عمومی و بیرونی سفر است. یک بخش دیگر آن هم صحبت هایی است که باید با رفت و برگشت مشخص شود که آیا طرفین حاضر به رفع مخاصمه یا حداقل بده بستان در بعضی مسائل هستند یا خیر؟»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.