فرودگاه های یزد، اصفهان، مشهد، ایلام، ساری، شیراز، شاهرود، تبریز، کرمانشاه و کرمان از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها میزبان پروازهای نجف هستند.

برای رفاه حال زائران اربعین استان یزد، شرکت هواپیمایی کاسپین به برقراری پروازهای فوق العاده در مسیر یزد- نجف اقدام کرده که در این راستا تاکنون پروازهای رفت روزهای ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۲ و ۲۳ مهر و پروازهای برگشت در روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر به صورت برنامه ای انجام شده و تاکنون حدود ۲۸۰ زائر به این فرودگاه بازگشته اند.

در فرودگاه اصفهان نیز برای برقراری ۸۸ پرواز فوق العاده در مسیر نجف- اصفهان- نجف و بغداد- اصفهان- نجف به مناسبت ایام اربعین برنامه ریزی شده است که از ۱۹ مهر ماه آغاز شده و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت. در این راستا تاکنون از ۱۵ تا ۲۲ مهر، ۲۷ پرواز ورودی و خروجی با جابه جایی چهار هزار و ۱۵۲ زائر انجام شده و تا سوم آبان نیز ۷۵ پرواز دیگر انجام می شود.

فرودگاه مشهد نیز پروازهای مسیر نجف را به مناسبت اربعین افزایش داده و از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان ۱۴۱ پرواز رفت و برگشت در این فرودگاه توسط شرکت های هواپیمایی تابان، ماهان، آتا، قشم ایر و العراقیه انجام می شود. در این راستا تا ۱۹ مهرماه، ۶۳ پرواز به مقصد نجف و ۲۸ پرواز به مقصد بغداد انجام شده که در جریان این ۹۱ عملیات پروازی، حدود ۱۵ هزار زائر از فرودگاه مشهد به عتبات اعزام شده اند.

از سوی دیگر در فرودگاه ایلام  از ۱۷ مهر تا ۴ آبان ۷۲ پرواز رفت و برگشت توسط ایران ایر انجام می شود که تا ۲۳ مهر ۷۰ پرواز با جابه جایی پنج هزار و ۲۵۰ زائر انجام شده است. ضمن اینکه از ۱۷ تا ۲۰ مهر ۱۲ پرواز در فرودگاه کرمانشاه با جابه جایی ۳۹۷ زائر انجام شده است.

همچنین در فرودگاه ساری نیز تاکنون دو پرواز رفت در روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه به نجف با اعزام حدود ۳۰۰ زائر برقرار شده است.

در فرودگاه تبریز نیز تاکنون چهار پرواز رفت و برگشت در مسیر نجف در روزهای ۲۲ و۲۳مهر ماه انجام شده است که طی آنها بیش از ۳۰۰ زائر جابه جا شده اند.   

همچنین در فرودگاه کرمان تاکنون چهار پرواز رفت و برگشت در روزهای ۲۲ و ۲۴ مهرماه انجام شده که طی آنها بیش از ۵۵۰ زائر جابه جا شده اند.

از فرودگاه شیراز نیز تاکنون پرواز شیراز- نجف روز دوشنبه ۲۲ مهر ماه ساعت ۱۲:۱۰ انجام شده است و در فرودگاه شاهرود نیز شامگاه ۲۲ مهر یک پرواز رفت به نجف با ۱۵۰ مسافر انجام شده است.

فرودگاه کرمانشاه نیز از ۱۷ لغایت ۲۰ مهر ماه تاکنون میزبان  ۱۲ پرواز در مسیر نجف اشرف بوده که طی آن ۳۷۹ زائر توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایر و پویا ایر جابجا شده اند.

یادآور می شود؛ از آغاز طرح سفرهای هوایی اربعین تا ۲۳ مهرماه بیش از ٤٠٠ پرواز اعزام و پذیرش عتبات در فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شده است و با این ٤٠٠ پرواز تاکنون بیش از ٧٠ هزار نفر زائر اعزام و پذیرش شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.