به گزارش الوطن، دولت مرکزی سوریه پس از ۷ سال توانسته بار دیگر کنترل بخش های شمالی این کشور در خط مرزی با ترکیه را به دست بگیرد.

در حال حاضر پرچم های سوریه در تمامی نقاطی مرزی با ترکیه برافراشته شده است.

روز گذشته (چهارشنبه) ارتش سوریه وارد شهر عین العرب (کوبانی) در مرز این کشور با ترکیه شد؛ پیش از این کنترل کامل شهر "منبج" و شهرک های اطراف در اختیار نظامیان سوری قرار گرفته بود.

ورود نیروهای سوری به مناطق کردنشین بر اساس توافقی صورت گرفت که با نظارت روسیه میان دولت سوریه و منطقه خودمختار کردهای شمال شرق سوریه، امضا شده بود.

این اقدام با عبور نیروهای ارتش سوریه از رودخانه فرات و تجمع آنها در نزدیکی پل «قره قوزان» واقع بر روی این رودخانه در نزدیکی عین العرب و تدارک برای ورود به این شهر صورت گرفت.

پس از آغاز حمله ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) خواستار حمایت دمشق برای حفظ مناطقی شدند که از زمان بیرون راندن تروریست‌های داعش کنترل آن را در اختیار دارند.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها بویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شده است.

این سومین عملیات نظامی غیرقانونی ارتش ترکیه در خاک سوریه است؛ پیش‌تر نیز آنکارا در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله  شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.