در بیانیه دفتر کامینگز در مورد مرگ وی، آمده است که وی «به دلیل عوارض مربوط به مشکلات دیرینه جسمی‌اش، در بیمارستان "جان هاپکینز" درگذشت. بعدا جزئیات بیشتر اعلام می‌شود.»

کامینگز که از نمایندگان کهنه‌کار کنگره آمریکا بود، یکی از اولین دموکرات‌هایی بود که رسما از به جریان انداختن پرونده استیضاح ترامپ حمایت کرد. وی همچنین به دلیل نقشی که در کمیته نظارت مجلس نمایندگان داشت، در پیشبرد این پرونده نقشی کلیدی داشت و همین امر موجب شده بود تا ترامپ بارها به وی حمله کند.

ترامپ مرداد ماه امسال در واکنش به انتقادات کامینگز، وی را به عدم صلاحیت در کمک به منطقه حوزه انتخابیه‌اش یعنی شهر «بالتیمور» متهم کرد و گفت کامینگز باید به جای انتقاد از رئیس‌جمهور، وضعیت بالتیمور را سر و سامان دهد.

او در توییتر نوشته بود: «چرا پولی فراوان برای منطقه الایجا کامینگز فرستاده می‌شود وقتی که به بدترین شکل اداره می‌شود و خطرناک‌ترین مکان نسبت به هرکجای آمریکا است. هیچ انسانی نمی‌خواهد آنجا زندگی کند. این‌ همه پول کجا می‌رود؟ چقدر از آن دزدیده می‌شود؟ سریعاً این فساد افتضاح را بررسی کنید!»

وی این پیام را بعد از آن منتشر کرد که طرح درخواست دسترسی به پیام‌های ارسال‌شده توسط مقام‌های ارشد کاخ سفید با حمایت وی در کمیته نظارت مجلس نمایندگان تصویب شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.