خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ترکیه تاکنون برای ادامه حملاتش به نیروهای کرد در کشور جنگ‌زده سوریه، مقابل فشارهای بین‌المللی مقاومت کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که با انتقادات بسیاری در داخل کشور مواجه شده، اخیرا تحریم‌هایی را علیه مقامات ارشد ترکیه و تعرفه‌هایی را نیز بر واردات کالا از این کشور اعمال کرده  و متعهد شده که اگر آنکارا به عملیات نظامی خود در شمال سوریه پایان ندهد، اقتصاد ترکیه را نابود کند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا به خبرنگاران گفت: اگر ترکیه با یک توافق آتش‌بس موافقت نکند، تحریم‌های بیشتری در انتظار این کشور خواهد بود. در همین راستا، واشنگتن می تواند وزارت‌خانه‌ها و صنایع بیشتر ترکیه را هدف گیرد.

وی افزود: انتظار من این است که ما باید به طور جدی بر تحریم‌هایی علیه ترکیه تمرکز کنیم و این تحریم‌ها تاثیر لازم را خواهند داشت.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به آنکارا سفر کرد و انتظار می رود در جریان این سفر خواستار یک آتش‌بس شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، اما اوایل روز چهارشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درخواست‌های آمریکا برای آتش‌بس را رد کرده است.

اردوغان همچنین گفت: آنکارا نسبت به تحریم‌هایی که تاکنون از سوی آمریکا اعلام شده، به هیچ‌وجه نگران نیست.

به دنبال خروج ۱۰۰۰ نیروی آمریکایی از منطقه، ترکیه ۹ اکتبر عملیات نظامی‌ را در شمال سوریه آغاز کرده است. خروج آمریکا چراغ سبزی از سوی کاخ سفید برای حمله ترکیه تلقی شده که واکنش‌ها و انتقادات شدیدی را برای ترامپ به همراه داشته است.

در همین حال ترامپ پیام‌های ضد و نقیضی مطرح می کند. از یک طرف وی ترکیه را تهدید می کند و از سوی دیگر تاکید دارد که آمریکا هیچ نقشی در درگیری میان ترکیه و کردها ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.