به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان نمایندگان پارلمان اروپا امروز (چهارشنبه) از رای دادن به سه نفر از ۲۶ نامزد معرفی شده از سوی رئیس کمیسیون اروپا برای عضویت در این نهاد خودداری کردند.
با این اقدام پارلمان اروپا، آغاز به کار کمیسیون اروپا که طبق برنامه قرار بود از اول نوامبر (دهم آبان) زمام امور را به دست گیرد، به زمان نامعلومی موکول شده است.
بر این اساس سه نفر از نامزدهای معرفی شده از سوی کشورهای فرانسه، رومانی و مجارستان نتوانسته اند رای اعتماد پارلمان اروپا را بگیرند و اکنون فون در لاین باید نفرات جدیدی را به جای آنها معرفی کند.

پس از آن که نامزد مورد نظر «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نتوانست رای اکثریت پارلمان اروپا برای انتخاب به سمت کمیسر اروپا را به دست آورد، مکرون زبان به انتقاد از وضعیت موجود گشود.
وی در پاریس به خبرنگاران گفت: گمان می کنم که داشتن یک کمیسیون قدرتمند برای این که بتواند پروژه های جاه طلبانه را به انجام برساند، بسیار مهم است. مکرون با این حال تاکید کرد که برای چنین کاری، کمیسیون اروپا باید از وضعیت تنش آلود کنونی خلاص شود.

اوایل هفته «دیوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا ضمن اشاره به برخی مخالفت ها با نامزدهای معرفی شده برای کمیسیون اروپا، از احتمال آغاز به کار این کمیسیون از ابتدای دسامبر (دهم آذر) سخن گفته بود.
نامزدهای معرفی شده از سوی رئیس کمیسیون اروپا در حالی با مخالفت پارلمان اروپا مواجه شده اند که شخص وی نیز در رای گیری برای احراز این پست در اواسط ماه جولای (اواخر تیرماه) اکثریت ضعیف آرا را به دست آورده بود.
در حالی که رای گیری اصلی در مورد کمیسیون اروپا قرار بود در بیست و سوم اکتبر (اول آبان) انجام گیرد اما این اقدام با تصمیم ساسولی (رئیس پارلمان) و روسای فراکسیون های مختلف، موضوع نشست امروز پارلمان اروپا شد.
هنوز تاریخ مشخصی برای نشست بررسی صلاحیت نامزدهای جدیدی که باید از سوی فون در لاین معرفی شوند، اعلام نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.