روسیه طی روزهای گذشته سه دیپلمات آمریکایی را که قصد داشته‌اند در قالب مسافرت با یک قطار از یک پایگاه سری آزمایش‌های اتمی در شمال این کشور اطلاعاتی کسب کنند را شناسایی و با آن‌ها برخورد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از «اینترفکس»، مقام‌های امنیتی روسیه مانع حضور این سه دیپلمات آمریکایی در قطاری شده‌اند که قرار بود از نزدیک یک پایگاه مخفی آزمایش‌های اتمی این کشور عبور کند.

مقام‌های امنیتی روسیه چهارشنبه در توجیه اقدام خود گفتند که این دیپلمات‌های آمریکایی اجازه ورود به این منطقه را نداشتند.

یک منبع مطلع روس نیز در این زمینه گفت که  این دیپلمات‌ها بعد از توجیه شدن در زمینه نقض قوانین روسیه، منطقه را ترک کردند.

شرکت روس اتم، به تازگی تأیید کرد که پنج تن از کارگران شاغل در یکی از تاسیسات اتمی این کشور نزدیک «دریای سفید» در شمال روسیه طی حادثه انفجار موتور یک راکت در هشتم آگوست (۱۸ مرداد) کشته شده‌اند.

یک مقام ارشد آمریکایی اخیرا در این باره گفت که انفجار در یک پایگاه نظامی در شمال روسیه به برنامه موشک فوق فراصوت این کشور مرتبط بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم در واکنش به انفجار مرداد ماه در روسیه در توییتی نوشت: «ایالات متحده در حال کسب اطلاعات بیشتری درباره یک انفجار موشکی ناکام در روسیه است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.