به گزارش رویترز، «کلی کرافت» (Kelly Craft) سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای‌امنیت اعلام کرد واشنگتن از ترکیه می خواهد عملیات خود را در شمال سوریه متوقف کرده و فورا اعلام آتش بس کند.

این درحالیست که قانونگذاران آمریکائی دقایقی پیش طرحی را ارائه کردند که بر اساس آن رئیس جمهوری ترکیه مورد تحریم آمریکا قرار می گیرد.

در بخش دیگری از طرح قانونگذاران آمریکائی در این خصوص آمده است: همچنین شرکت های خارجی که به همکاری های دفاعی با ترکیه بپردازند نیز مشمول طرح تحریم های واشنگتن علیه آنکارا قرار خواهند گرفت.

«لیز چنی» (Liz Cheney) نماینده جمهوریخواه و رئیس کمیته جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش در سخنانی اعلام کرده بود: جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا تا ساعاتی دیگر طرح تحریم علیه ترکیه را ارائه می کنند. ما جمهوریخواهان با همکاری بیش از ۷۰ همکار طرحی را برای تحریم ترکیه آماده کرده ایم و با مجلس سنا نیز در حال همکاری بسیار تنگاتنگی هستیم.

سه‌شنبه شب وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم «سلیمان سویلو» وزیر کشور، «خلوصی آکار» وزیر دفاع و «فاتح دونماز» وزیر انرژی ترکیه و ۲ وزارتخانه دفاع و انرژی این کشور خبر داده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.