بازی با بحرین حتی اگر تشریفاتی هم باشد برای ملی پوشان و مردم ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.انگار که بردن آنها شبیه یک کار واجب شده که اگر نبریم می شود گناه.

این بار می خواستیم تاریخ سازی کنیم.با ویلموتس.با سرمربی ای که زیاد علاقه ای به فوتبال دفاعی ندارد و همیشه گفته هدفم این است:«حمله و حمله.»اما ویلموتس احتمالا شناخت زیادی از تیم بحرین نداشت. تیمی که سبک فوتبال بازی کردنش با تیم های قوی شهره است؛ ضد فوتبال یا در اصطلاح خودمان: «فوتبال بحرینی!» جنگ روانی را هم از همان ابتدی بازی آغاز کردند، زمانی که سرود ایران در حال پخش بود و هواداران آنها با سوت های ممتد به بازیکنان ایران بی احترامی کردند.

در نیمه اول چند موقعیت خوب داشتیم و هرچند که مالکیت بیشتر توپ در اختیار آنها بود اما می توان گفت که بازی پایاپای بود.یا به قول جواد خیابانی که مسابقه را گزارش می کرد:«بازی حساس بود اما جذاب نه.»

ایران نیمه دوم را بهتر شروع کرد.بچه ها سوار بر بازی بودند و همه تلاش شان این بود که به گل برسند.آنها در همان دقایق ابتدایی یکی دو موقعیت خوب هم به دست آوردند اما یا بی دقت بودند یا توپ ها را جایی می زدند که دروازه بان حریف بود.

بچه ها از این رو به آن رو شده بودند اما همچنان در زدن ضربات آخر دقت کافی را نداشتند.پاسکاری های خوب،پیدا کردن بازیکن خودی در زمین و نفوذی که معلوم بود طراحی شده و روی آن کار کرده اند باعث به وجود آمدن این موقعیت ها بود.

بحرینی ها در این نیمه به اصل خودشان برگشته بودند،یعنی حضور بیشترر در لاک دفاعی.آنها ظاهرا یک تغییر تاکتیکی هم داده بودند و ترجیح می دادند تا با بازیکنان کمتری دست به حمله بزنند.

در دقیقه ۶۰ عبدالوهاب یکی از خطرناک ترین صحنه های بازی را خلق کرد.فرار زیبای این بازیکن از بین مدافعان ایران،بحرین را صاحب موقعیتی مناسب برای گلزنی کرد اما واکنش فوق العاده علیرضا بیرانوند اجازه نداد تا این توپ تبدیل به گل شود.

دقیقه ۶۳ و بدترین اتفاق ممکن یعنی پنالتی به نفع بحرین.چشم امید همه به بیرانوند بود تا مثل بیشتر پنالتی هایی که گرفته بود این ضربه را هم مهار کند،اما این بار نشد و بحرینی ها یک بر صفر پیش افتادند.پس از این گل قرمزپوشان بحرین سعی در کنترل بازی داشتند.جو ورزشگاه هم ملتهب بود و ویلمتوس هر چه در چنته داشت رو کرد تا شاید بتواند نتیجه را تغییر بدهد.او سه تعویض انجام داد و محمدی،امیری و نوراللهی را وارد زمین کرد تا شاید این سه تغییر گره گشا باشد و دروازه بحرینی ها باز.

دقیقه ۷۸ و گرفتگی عضلات بازیکنان بحرین! آنها با کوچکترین برخوردی خودشان را نقش بر زمین می کردند تا از تک تک دقایق به نفع خودشان استفاده کنند.

ترکیب تیم ملی بحرین: سید محمد جعفر، سید مهدی باقر، ولید الحیام، سید ضیا سعید، احمد بوغمار، محمد الحردان، عبدالله یوسف هلال، عبدالوهاب المولود، جاسم الشیخ، عبدالله الهزاع و مهدی حمیدان.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، حسین کنعانی‌زادگان، محمد محبی، مهدی طارمی، مجید حسینی، سردار آزمون و رامین رضاییان.

داور: والنتین کوالنکو

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.