وزیر خارجه هلند گفت که در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود از وی  درخواست کرده تا تهاجم به سوریه متوقف شود.

به نوشته وبگاه «ندرلندز تایمز» «استف بلاک» وزیر خارجه هلند طی نامه‌ای خطاب به مجلس این کشور گفت که روز دوشنبه در دیدار با «مولود چاووش اغلو» همتای ترکیه‌ای خود به وضوح به وی گفته که دولت هلند مخالف تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه است و آن‌را محکوم می‌کند.

عملیات نظامی ترکیه علیه شبه‌ نظامیان کُرد شمال سوریه که از ۱۷ مهر آغاز شد، با انتقاد شدید کشورهای اروپایی مواجه شد. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه قصد دارد تا عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری سوریه پیشروی کند.

به نوشته ندرلندز تایمز، وزیر خارجه هلند از همتای ترکیه‌ای خود خواسته تا عملیات ارتش این کشور در شمال سوریه متوقف شود و آنکارا متوجه وضعیت امنیتی اردوگاه‌های محل نگهداری اسرای داعش باشد.

دولت هلند روز جمعه در واکنش به تهاجم ترکیه به شمال سوریه تصمیم گرفت ارسال سلاح به آنکارا را متوقف سازد و تا خاتمه این تهاجم، هلند اجازه صادرات تسلیحات به ترکیه را نخواهد داشت.

غیر از هلند، جمهوری چک، آلمان، فرانسه، فنلاند و نروژ در واکنش به عملیات ترکیه در سوریه، فروش سلاح به آنکارا با تعلیق کرده‌اند، با این حال ترکیه اعلام کرده تحت هیچ شرایطی حملات خود را متوقف نخواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.