سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: با وقوع ۱۰فقره سرقت از پست های برق در مناطق مختلف شهر تهران شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.  

وی با اشاره به اینکه پس از سرقت ها خاموشی در محل های سرقت رخ نمی داد، افزود: کارآگاهان دریافتند که سرقت ها توسط فردی خبره و آشنا به امور فنی پست های برق انجام گرفته است.

وی بیان داشت: تحقیقات میدانی کارآگاهان حکایت از این داشت که در محل سرقت ها، یک خودروی پراید سفید رنگ مشاهده شده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با انجام یک رشته اقدامات پلیسی مالک خودرو که مردی ۴۱ساله بود، شناسایی شد و در بررسی سوابق وی مشخص شد متهم دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت و مواد مخدر می باشد.  

سرهنگ دست خال توضیح داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان متوجه شدند مالک خودرو اعتیاد شدید به مصرف مواد مخدر دارد و برای مصرف مواد مخدر به منزل یکی از دوستانش در محدوده خیابان جیحون در تردد است که با شناسایی پاتوق وی متهم در محل استعمال مواد مخدر دستگیر شد.

سرهنگ دستخال افزود: در بررسی بیشتر از مخفیگاه متهم و خودرویی که در آن محل پارک بود، تعدادی ابزار و وسایل مربوط به شرکت برق شامل کابل، دستگاه برش کابل و انواع فیوز و لباس فرم کارکنان شرکت برق... ق. کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم به همراه اموال کشف شده به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شدگفت: متهم در خصوص بزه انتسابی، اظهار داشت : با آزادی از زندان برای تامین هزینه مواد مخدر با توجه به آشنایی که با پست های برق به دلیل سابقه کار با پیمانکار شرکت برق داشتمریال تصمیم به سرقت از پست های برق گرفتم و برای اینکه شهروندان به حضور من در اطراف پست های برق شک نکنند از لباس فرم کارکنان شرکت برق استفاده می کردم و از آنجایی سرقت قطعات منجر به بروز خاموشی آنی پس از ربایش قطعه نمی شد می توانستم تا قبل از اطلاع کارشناسان شرکت برق، از محل فرار کنم.  

سرهنگ دستخال با بیان اینکه در یکی از سرقت منجر به بروز آتش سوزی در پست برق شده و خسارت سنگینی به شرکت برق وارد شده است، گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت اعتراف و کارشناسان ارزش ریالی قطعات سرقتی را یک میلیارد ریال برآورده کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.