در این نشست ابتدا علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی در سخنانی ضمن تاکید بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از راه حل سیاسی، حفظ تمامیت ارضی، استقلال و وحدت یمن و طرح ۴ ماده ای کشورمان برای حل و فصل سیاسی بحران یمن را تشریح کرد . 

خاجی توافقات استکهلم را گامی مهم در روند سیاسی یمن توصیف و از کارشکنی های طرف مقابل در اجرای آن ابراز تاسف کرد.

دستیار ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی، تحریم هوایی، دریایی و زمینی یمن از سوی ائتلاف سعودی_ اماراتی را مانع دسترسی عادلانه همه مردم یمن به کمک های بشردوستانه برشمرد و بر لزوم توقف عملیات نظامی علیه این کشور تاکید کرد .

سفیر یمن در تهران نیز در این نشست به تشریح آخرین تحولات سیاسی و نظامی در عرصه یمن پرداخت و با اشاره به ابتکار دولت نجات ملی یمن در توقف حملات پهپادی و موشکی به عربستان سعودی به شرط عمل متقابل بر آمادگی دولت نجات ملی بر توقف هرچه سریع تر جنگ تاکید کرد.

وی وضعیت انسانی در کشورش را بسیار تاسف بار خواند و از کشورهای آمریکای لاتین خواست فشارهای خود را برای رفع محاصره و ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن افزایش دهند.  

در ادامه سفرای کشورهای آمریکای لاتین ضمن قدردانی از وزارت امورخارجه برای فراهم کردن  این فرصت، از مقاومت ملت یمن در برابر متجاوزین تقدیر و بر راهکار سیاسی برای پایان دادن به جنگ یمن و ارسال کمک های انسان دوستانه به این کشور تاکیدکردند .

در پایان این نشست شرکت کنندگان بر موضوعاتی همچون ، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و یکپارچگی یمن،توقف عملیات نظامی و برقراری آتش بس ، حل و فصل بحران یمن از طریق سیاسی ،انجام گفتگوهای یمنی – یمنی باحضور همه گروه های یمنی  و بدون دخالت کشور خارجی ، لزوم توجه جدی به وضعیت انسانی در یمن و تسریع در ارسال کمک های انسان دوستانه به آن کشور تاکید کردند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.