رضا رحمانی افزود: براساس آمار پیش بینی می شود که روند آرام بازار و ثبات موجود در ماه های آینده نیز تداوم خواهد داشت واکنون تولید در کشور درحال  رشد است و در ماه های پیش روی، کاهش قیمت ها بر روند زندگی مصرف کننده نیز تاثیرگذاری خود را نشان می دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در مصوبه های ستاد تنظیم بازار باید مصرف کننده و تولید کننده با هم مورد توجه قرار گیرند، تاکید کرد: برای تامین حقوق آنها، باید تصمیم ها به گونه ای اتخاذ شود که هیچ کدام آسیب نبینند.

رحمانی گفت: امسال سیاست وزارتخانه بر این مبناست که صادرات انواع کالا بر اساس رعایت ضوابط تامین اولیه نیاز کشور و در صورت مازاد تولید با اعمال مقررات تعرفه ای متناسب که البته مستلزم پایه کارشناسی است، اقدام شود.

 

وی پیرامون اجرای طرح نظارت در ایام منتهی به اربعین امام حسین(ع) و همچنین برنامه های توسعه ای صادرات کالا به کشور عراق گفت: باید مسیرهای کامیون ها از مسیرهای زائران جدا شود و از حالا برای سال آینده برنامه ریزی لازم را داشته باشیم تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.

رحمانی با اشاره به دغدغه باغداران سیب در سفر به استان آذربایجان شرقی، گفت: برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و باغداران ضرورت دارد جهاد کشاورزی و سازمان های صنعت، معدن وتجارت استان ها در ارتباط با این محصول نظارت بیشتری داشته باشند تا این بخش از تولید کشور نیز استمرار فعالیت داشته باشد و اشتغال افراد به خطر نیفتد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.