به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، "آدام شیف" با اشاره به دستور دادگاه درباره انتشار اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهوری آمریکا به کنگره، در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: بدون شک این یک پیروزی بسیار مهم برای کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری دموکرات ها و قانون اساسی محسوب می شود.

وی نوشت: دادگاه فدرال استیناف، دستور کنگره را برای دریافت سوابق مالیاتی رئیس جمهوری تایید کرده است. ترامپ باید بداند که هیچ رئیس جمهوری فراتر از قانون نیست.

در همین ارتباط، هفته گذشته نیز قاضی فدرال آمریکا با رد مصونیت روسای جمهوری از تحقیقات کیفری و جنایی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را موظف کرد درآمدهای شخصی و حرفه ای مشمول مالیات هشت سال گذشته خود را به مقام قضایی تحویل دهد.

وکلای ترامپ در ماه گذشته (سپتامبر) در دادگاه چنین استدلال کرده بودند که وی تا هنگامی که این مقام را در اختیار دارد، از تحقیقات مصونیت دارد.

هیات منصفه عالی در حکمی که به دادستان ناحیه منهتن تحویل داده شد، خواستار دسترسی به درآمدهای مالیاتی ترامپ به عنوان بخشی از تحقیق درباره موارد نقض قانون و خلاف های مالی سازمان و ستاد انتخاباتی وی شده که در دوره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از انتشار داوطلبانه آنها خودداری کرده بود.

ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، با رویگردانی از سنت انتشار اظهارنامه‌ها و اسناد پرداخت‌های مالیاتی که دهه‌ها میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور وجود داشت، از این اقدام خودداری کرد.

کمیته های اطلاعات و خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا آوریل (فروردین) گذشته به منظور کسب اطلاعاتی درباره مجموعه‌ای از اسناد مالی شامل اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهوری، سه فرزند ارشد او و برخی سازمان‌های تجاری‌اش، احضاریه‌هایی را برای دویچه بانک ارسال کردند.

ترامپ از اختیارات شخصی‌اش استفاده و تلاش کرده با شکایت از این بانک، آن را از پاسخ دادن به چنین احضاریه‌هایی منع کند. این پرونده همچنان در دادگاه تجدیدنظر فدرال در نیویورک بررسی می‌شود و رای نهایی هنوز صادر نشده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.