وزارت امور خارجه ترکیه شامگاه جمعه اعلام کرد که آنکارا هرگونه اقدام علیه تلاش‌های خود برای مبارزه با تروریسم را تلافی خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «ترکیه در حال مبارزه با سازمان‌های تروریستی است که تهدیدی برای امنیت ملی‌اش ایجاد کرده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است:«هیچ کسی نباید تردیدی کند که هرگونه اقدامی که علیه تلاش‌های ترکیه انجام شود تلافی خواهد شد.»

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز جمعه گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور مجوز تحریم‌های جدید علیه ترکیه را صادر کرده است. 

وزیر خزانه‌داری آمریکا این تحریم‌ها را «قابل‌توجه» خواند اما گفت که دستور ترامپ صرفاً به منزله مجوز تحریم است و آمریکا هنوز آنها را فعال نکرده است. 

جدا از دستور اجرایی ترامپ، برخی از نمایندگان کنگره آمریکا هم به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه هستند. 

ترکیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک «منطقه امن» ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا کرده که قصد دارد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد. دولت ترکیه امروز اعلام کرد که «به زودی» عملیات در شمال سوریه را آغاز می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.