«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت «مینه‌سوتا» گفت: قرار بود آمریکا مدت زمان کوتاهی در افغانستان حضور داشته باشد. 

وی اضافه کرد: اما در حال حاضر ۱۹ سال است که ما در افغانستان حضور داریم و الان وقت آن فرارسیده تا سربازان خود را به خانه برگردانیم. 

این در حالی است که مدتی پیش ترامپ توافق میان آمریکا و طالبان را که قرار بود باعث خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان شود را به دلیل کشته شدن یک نظامی آمریکایی لغو کرد. 

وی بعدها یادآور شد که علت اصلی لغو مذاکرات عدم پذیرش آتش‌بس از سوی طالبان بوده است. 

سیاست‌های اشتباه آمریکا در ۱۹ سال گذشته باعث کشته شدن ۴۸ هزار نفر در افغانستان شده است، این در حالی است که طبق آمار در ماه گذشته میلادی حملات هوایی آمریکا در افغانستان تشدید شده و واشنگتن تلاش دارد با این سیاست طالبان را مجبور به پذیرش آتش‌بس کند.

به نوشته فاکس نیوز، نیروهای هوایی آمریکا طی ماه سپتامبر بیش از هر ماه دیگری از سال ۲۰۱۰ در افغانستان عملیات هوایی انجام دادند.

تازه ترین آمارهای نیروهای آمریکا نشان می‌دهند که این نیروها درماه گذشته میلادی ۹۴۸ بمب را درافغانستان پرتاب کردند. 

براساس این گزارش، آمریکا طی سال جاری بیش از ۵۴۳۱ بمب را در افغانستان پرتاب کرده که در مقایسه با سال گذشته که حدود ۷ هزار بمب در کل سال بوده احتمال افزایش این مقدار وجود دارد.

این در حالی است «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در مورد افزایش حملات نظامی علیه طالبان گفته بود: عملیات نظامی در افغانستان بعد از لغو گفتگوهای میان آمریکا و طالبان و به دستور ترامپ افزایش یافته است.

ترامپ بارها تمایل خود را به بازگشت نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام کرده است،‌اما بسیاری از کارشناسان هشدار دادند که خروج بدون مسئولیت آمریکا از افغانستان منجر به یک فاجعه در این کشور خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.